Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

5 C°

Ima se, može se

Hrvati troše i ne pitaju za cijenu kad "Vatreni" zabijaju

Autor: Hina

04.12.2022. 11:13
Hrvati troše i ne pitaju za cijenu kad

Foto: Goran Stanzl/PIXSELL



Kad “vatreni” pobjeđuju, Hrvati troše, piše u nedjelju Jutarnji list, navodeći da su na dan pobjede protiv Kanade građani potrošili 382 milijuna kuna, piše u nedjelju Jutarnji list.


Hrvati su skloni povećano trošiti samo kad hrvatska reprezentacija na svjetskom prvenstvu u nogometu zabija golove, u suprotnom dosta teško posežu za novčanikom, pokazali su podaci koje je Jutarnji list prikupio od Porezne uprave.


Naime, tijekom tri dana na koja su “Vatreni” dosad igrali na SP-u u Kataru pojačana potrošnja u odnosu na isti dan tjedan ranije zabilježena je samo 27. studenoga, dok utakmice protiv Maroka i Belgije, kad je rezultat bio 0 – 0, čini se, nisu navijače motivirale na impulzivno ponašanje i mahnito trošenje.




Prema podacima o fiskaliziranim računima, 27. studenoga, na dan kad je Hrvatska igrala protiv Kanade i uvjerljivo pobijedila zabivši čak četiri gola, sustav je zabilježio 3,9 milijuna pojedinačnih računa vrijednih ukupno 382 milijuna kuna, što je povećanje broja računa od čak 14 posto, a iznosa računa za 11 posto u odnosu na nedjelju tjedan prije.


Apsolutna potrošnja, doduše, bila je veća na dane kad smo igrali protiv Maroka (vrijednost računa tada je bila 645 milijuna kuna) i protiv Belgije (fiskalizirano je 658 milijuna kuna), no ako se to usporedi s potrošnjom na isti dan tjedan prije, vidi se da je na dane utakmica protiv Maroka i Belgije potrošnja zapravo bila manja, a izdan je i manji broj računa.


Inače, prema podacima Porezne uprave, od koje smo zatražili i općenitu statistiku o potrošnji u prvih deset dana Svjetskog prvenstva te usporedbu sa Svjetskim prvenstvom u Rusiji 2018. godine, na prvu ispada da je natjecanje u Kataru financijski daleko izdašnije nego Prvenstvo prije četiri godine, ali su podaci, nažalost, neusporedivi zbog toga što se Prvenstvo u Kataru poklopilo s Black Fridayom, koji zapravo generira najveći dio rasta potrošnje, piše novinarka Jutarnjeg lista Dora Koretić.