Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

F.RE.E MÜNCHEN

Kadija: Posebno je čuti kako su Zadar i županija u fokusu interesa bavarskih gostiju

Autor: Edi Prodan

24.02.2023. 10:29
Kadija: Posebno je čuti kako su Zadar i županija u fokusu interesa bavarskih gostiju

Foto: HTZ



Drugi dan sajma F.RE.E u Münchenu, kojem je Hrvatska zemlja partner, a slobodno to možemo istaknuti i najveća zvijezda, započeo je za našu delegaciju u – Bavarskom parlamentu. Susreti su bili vrlo slojeviti, najvažniji svakako onaj u kojem je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac održala bilateralni sastanak s bavarskom ministricom za prehranu, poljoprivredu i šumarstvo Michaelom Kaniber.


Taj je sastanak donio i jednu iznimno emotivnu notu s obzirom na to da je ministrica Kaniber podrijetlom Hrvatica iz Imotske krajine koju današnji status Hrvatske oduševljava. Prvenstveno iz razloga što potpuna integracija Hrvatske u EU otvara vrata i vrlo sadržajnoj suradnji na svim područjima, pa tako i gospodarskoj.


Ne treba izgubiti iz vida da Bavarska ima 13 milijuna stanovnika, da je iznimno bogata – proračun joj je 82 milijarde eura, da joj je suradnja u sektorima koje vode Brnajc i Kaniber jako važna. Ono što daje dodatni zalog razmišljanju o još značajnijoj suradnji Bavarske i Hrvatske je mogućnost da ministrica Kaniber postane – u slučaju da aktualni premijer postane dijelom savezne uprave – čak i premijerkom Bavarske.




Ono što je također evidentno, proces je odlaska hrvatskih građana na rad u Bavarsku, trenutno je ekstremna potraga za učiteljskim kadrom jer je ta njemačka pokrajina postala dom za čak 30 tisuća učenika iz Ukrajine.


S obzirom na to da oni ne govore njemački, traži se više od tisuću učitelja koji bi trebali savladati njemački i ukrajinski jezik te tako postali učiteljima u tim specifičnim ukrajinsko-njemačkim školama. Vratimo li se turizmu, sastanak u parlamentu protekao je u iznimno optimističnoj atmosferi.



Naglasak na reformama


– Ministrice Brnjac, moram vam čestitati na reformama koje ste pokrenuli unutar hrvatskog turizma jer Hrvatska je u Bavarskoj istinski voljena zemlja. Čak 1,7 milijun Bavaraca svake godine putuje u Hrvatsku na odmor i želja je svima da se u tom segmentu iskaže napredak. Hrvatska mora isticati kvalitetu, od infrastrukture do hotelijerstva u u čemu smo spremni i pomoći, istaknula je ministrica Kaniber.


Novinarima se nakon sastanka obratila i ministrica Brnjac.


– Zahvaljujem se na lijepim riječima ministrice Kaniber, a naš je naglasak u tom susretu bio na reformama koje unosimo u turizam. Hrvatsko-bavarska komisija jedan je od najdugotrajnijih institucionalnih oblika suradnje između Hrvatske i Bavarske.


Tijekom zadnje 34. sjednice održane prošle godine u Münchenu dogovoren je nastavak suradnje u turizmu uključujući i razmjenu iskustava u području obrazovanja u turizmu, posebnih oblika turizma te upravljanja destinacijom.


Upravo o tome razgovarali smo na današnjim bilateralnim sastancima kao i o svim strateškim aktivnostima koje u Hrvatskoj poduzimamo u cilju razvoja održivog, inovativnog i otpornog turizma, zaključila je Brnjac te još jednom nagovijestila tješnju suradnju Bavarske i Hrvatske, kako se čini i ne samo na planu turizma.


Uz ministricu, sastanku su prisustvovali direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, voditeljica Ispostave HTZ-a u Münchenu Nera Miličić te generalni konzul RH u Münchenu Vladimir Duvnjak.


Hrvatska turistička zajednica i 27 hrvatskih suizlagača nastavljaju se predstavljati bogatim programom i drugog dana na sajmu F.RE.E. Održani su sastanci s njemačkim partnerima kao što je to FTI, jedan od najvećih njemačkih turoperatora, Lust auf Kroatien, portal koji je specijaliziran za promicanje hrvatske turističke ponude te I.D. Riva Tours, turoperator koji je specijaliziran za prodaju putovanja u Hrvatsku.


– Ponosan sam na predstavljanje ukupne hrvatske turističke ponude brojnim partnerima i njemačkoj publici koji pokazuju nikad veći interes za odmorom u našoj zemlji. Podsjećam kako smo u prošloj godini ugostili više od 3,4 milijuna njemačkih gostiju.


Rekordan ih se broj odmarao diljem naših obalnih destinacija, vjerujem da smo ih dodatno zainteresirali da posjete i našu unutrašnjost. Ovo predstavljanje je za nas iznimno bitno, posebno ako znamo da s njemačkog tržišta ostvarujemo gotovo 24 posto ukupnog turističkog prometa.


Povratne informacije naših bavarskih partnera su optimistične i prema sadašnjim pokazateljima očekuje nas iznimno dobra turistička godina, poručio je direktor Staničić.


Golema gužva


Ono što se pak događalo na samom izložbenom prostoru, nadmašilo je i najoptimističnija predviđanja. Rijeke ljudi, golema gužva i sjajne refleksije na permanentnu ponudu hrvatske eno-gastronomije za što se strpljivo čekalo u dugim redovima. Kako je u najznačajnijem fokusu bavarskih gostiju prostor od »Stankovaca do Savudrije«, razgovarali smo s direktoricom TZ Zadarske županije Mihaelom Kadijom te direktoricom TZ Kvarnera Irenom Peršić Živadinov.


– Impresivno je biti ovdje kad je Hrvatska zemlja partner, dok je posebno ugodno čuti kako su Zadar i njegova županija u fokusu interesa bavarskih gostiju. Jako je velik i broj upita na sajmu o ovogodišnjoj sezoni što nam u svakom slučaju nagovješćuje jako dobru sezonu.


Potrudili smo se i disperzirati ponudu tako da ističemo i Ravne kotare, posebno njihovu enogastronomsku priču za koju vjerujemo da će također naići na dobar prijem, da ćemo goste zahvaljujući brojnim sadržajima na neki način »izvući« iz ljeti prenapučenih središta.


Ovo što smo ovdje doživjeli, kao i prve stručne procjene, najavljuju jako dobru sezonu, a u svemu tome jako je važna i naša zračna luka koja je lani ostvarila više od milijun putnika mjesec dana prije isteka sezone letenja. Ona, njezin broj letova i pokrivenost čitave Europe jamče jako dobru godinu, istaknula je Kadija.


Zadovoljstvom je u Münchenu isijavala i Irena Peršić Živadinov, direktorica TZ Kvarnera.


– Nama na Kvarneru Njemačka je iznimno važno tržište. Iz nje nam dolazi 30 posto gostiju, većina ih je upravo iz Bavarske. Uostalom zbog toga i dolazimo godinama, kao što u to tržište i mnogo ulažemo jer i mali pozitivni pomaci s njega donose mnogo.


Da nas Nijemci i Bavarci izrazito vole pokazuje i to da su lani imali 14 postotno povećanje s tog tržišta u odnosu na 2019. godinu. Na štand nam dolazi jako velik broj gostiju, traže nove informacije, a ono što je zamjetno, pojavljuje se i velik broj novih gostiju koje je Kvarneru privukla šengenska integracija.


Nemalo se upita odnosi i na uvođenje eura, s obzirom na to da je posljedica svojedobnog uvođenja te valute u Njemačkoj izazvala poskupljenja, interesiraju se za naše cijene. Ono što također uočavamo, povećava se interes za naš nautički turizam.


I da dodam na kraju – mnogi se pitaju čemu sajmovi kad se sve može saznati internetom – i sami vidite koje su gužve i koliko ljudi žele doći do informacija direktnim putem, zaključila je Peršić Živadinov.