
Foto: Foto Ford Europe
Postoje logični razlozi zašto Fordu pogon u Saarlouisu više neće biti neophodan; računa se da će Focus koji se tamo proizvodi biti umirovljen sredinom ove dekade. S druge strane, prošlo ljeto je u Fordu odlučeno da će pogon u španjolskoj Valenciji proizvoditi buduće električne modele Forda
Američki Ford je davne 1967. godine u irskom Corku osnovao europsku podružnicu i sa modelom Escort započeo dugu i uspješnu povijest proizvodnje automobila prilagođenih potrebama i tradiciji europskih kupaca. Ukratko, uglavnom manjih automobila i Transit kombija.
Kroz desetljeća Ford je širom Europe otvarao i tu i tamo zatvarao pogone za proizvodnju prema potrebama, među posljednjima i ruski pogon za proizvodnju Mondea i Focusa zbog slabih prodajnih rezultata 2019., no nije prodavao pogone drugim automobilskim proizvođačima.
Sad će se, prema pisanju The Wall Street Journala i to desiti. Da stvar bude zanimljivija i znakovitija, Ford se rješava jednog od svojih najvećih pogona u Europi s 4.600 radnika, samo su pogoni u Rumunjskoj i Turskoj gdje se proizvodi Transit veći, a radna snaga i troškovi proizvodnje ipak jeftiniji.
Riječ je o pogonu Saarlouis u Njemačkoj gdje Ford proizvodnju održava od davne 1970., a tvrtka koja bi ga trebala preuzeti je sve ambiciozniji kineski proizvođač BYD, posebno u segmentu električnih automobila koji od 2020. podvostručuje svoju globalnu prodaju automobila na godišnjoj razini. Ako kupi od Forda pogon u Njemačkoj to neće biti prvi europski pogon za kinesku kompaniju, jedan za sklapanje električnih automobila već imaju u Mađarskoj.
Postoje logični razlozi zašto Fordu pogon u Saarlouisu više neće biti neophodan; računa se da će Focus koji se tamo proizvodi biti umirovljen sredinom ove dekade. S druge strane, prošlo ljeto je u Fordu odlučeno da će pogon u španjolskoj Valenciji proizvoditi buduće električne modele Forda.
U izvješćima se napominje da su pregovori još u ranoj fazi i da je zapravo Ford taj koji BYD povlači za rukav, već su prije najavili da bi mogli smanjiti broj radnika u Saarlouisu i intenzivno su tražili opcije kako da održe proizvodnju da ne dođe do masovnih otpuštanja.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Njemačka
Smolčić i Jakić u četvrtfinalu Njemačkog kupa, Eintracht do 90. minute bio u neizvjesnosti protiv drugoligaša
Nogomet
Serie A
Srpski dvojac donio Juventusu pobjedu protiv Salernitane, Bradarić igrao do 60. minute
Novosti
Novi veliki prosvjed
Gotovo 750 tisuća ljudi danas ponovno izišlo na ulice diljem Francuske
Novosti
Katastrofalan potres
Broj poginulih prešao 7200, spasioci ne prestaju tražiti preživjele
Novosti
Prodaja oružja
SAD bi mogao prodati HIMARS sustav i Poljskoj. Cijena? Prava sitnica
Zadar
Komunikacija je otežana
Obitelj Zadranke pod ruševinama u Turskoj: Nema dovoljno timova za spašavanje
Zadar
ŠAPTAČ VRANAMA S KOLOVARA
Vrane mu vjeruju, čak izvoljevaju i poslastice
Zadar
U vrhu Hrvatske
Grad Zadar iz EU fondova povukao 5.215.339 eura
Hrvatska
ledeni val
Dio Hrvatske jutros se probudio na minus 10, puše olujni vjetar
Zadar & Županija
Marin Čavić