Cijenom jedan od povoljnijih, a funkcionalnijih i agilnijih automobila u Hrvatskoj
MG polako osvaja tržište. Najtraženiji je model crossover ZS, koji donosi svježi dizajn, ali zato sporo punjenje gorivom, inovativnu tehnologiju te odabir između dvaju paketa učinkovitih baterija za e-doseg do 440 km. Mogli bismo zaključiti kako električni ZS predstavlja i idealnu mogućnost učenja o električnim automobilima. A kako je riječ i o manjem vozilu, odmah se shvati kako je u ovom slučaju ulazak u svijet e-automobila ipak dostupniji.
MG ZS EV dolazi s dvije baterije različitog kapaciteta, od standardne s 50,3 kWh do one dugog dosega čiji je kapacitet 70 kWh. Prema njihovom kapacitetu se mjeri i doseg koji iznosi 320 do 440 kilometara. Istina, prosječna kataloška potrošnja je prema ovim postavkama tek nešto viša od 17 kW/h, što baš i nije tako lako postići. Da, test je pokazao kako se može i s 15 kW/h, no realnost je ipak prosjek od oko 20 kW/h, što znači da je kod manje baterije sigurni prolazak oko 250 kilometara.
Ultrabrzo punjenje na DC punjačima snage do 92 kW je od 5 do 80 posto za 40 minuta. Ali s obzirom na to da je to za hrvatske prilike i više nego rijetka opcija, a kad je ima, jako je skupa, bolje se okrenuti klasičnijim punjačima manjeg kapaciteta koji se pune, prema navedenom postotku oko dva sata. Ili cijelu noć, puni li ga se na kućnoj mreži. Pomalo, jer tako je to s električnim automobilima – punjenje se treba pomno isplanirati i povezati ga s nekim drugim poslovima. Od odlaska u trgovinu do rada na laptopu ako posao koji obavljamo može imati i takvu opciju.
U svakom slučaju, jedan od smislenijih automobila na struju. Ovaj automobil je i prvi električni SUV u B segmentu s osvojenih pet zvjezdica na EuroNCAP testu.
I dok je klasični, benzinski MG ZS s cijenom od 139.200 kuna jedan od povoljnijih unutar crossoverske B klase, njegova električna varijanta ima skoro dvostruku cijenu – 262.300 kuna. I sad, naravno, slijedi pitanje – smisla. Uvrste li se poticajne mjere, dolazi se do znatno nižeg iznosa, doda li se tome iznimno visoku razinu opreme, već smo se približili, mada i 30-ak tisuća kuna čini razliku.
Uvede li se kod električne opcije, kod, dakle, ZS EV-a, maksimalnu disciplinu punjenja, potraži li se opcije što nude besplatno punjenje, odnosno ode li se doma pa ga se puni na noćnoj tarifi, cjenovno približavanje se naglo pokreće i za nekoliko godina električna verzija počinje zarađivati.
Istina, da bi se do kraja dobilo potvrdu ovakve priče, neminovna su dugotrajna testiranja, mjerenja drugih potrošnih parametara, 10-godišnje iskustvo kako bi se moglo biti decidirano u postavljanju teza. Za one željne prelaska u novo doba, za one koji vjeruju u »struju«, MG ZS EV idealna je prilika, što potvrđuje i naše testno druženje. Uostalom, treba isprobati kako bi se tvrdilo bilo što.
najnovije
najčitanije
Zadar
HOTEL PINIJA
[FOTO] Poznati zadarski hotel obnovio dio svoje infrastrukture: ‘Radovi su bili zahtjevni i teški…’
Hrvatska
PERUŠIĆ
Novo ruho jezerca u Kvartama
Hrvatska
VELIKI ČETVRTAK
Molitve i simbolika Velikog četvrtka u gospićkoj katedrali
Hrvatska
PU LIČKO-SENJSKA
Divljao na cestama pa se još hvalio snimcima na društvenim mrežama. Brzinu vožnje povećavao i do pet puta od dozvoljene
Zadar
VELIKI PETAK
Večeras Služba Muke Gospodnje i procesija s Križem središtem Zadra
Zadar
PREDBLAGDANSKA PONUDA
BILI SMO NA ZADARSKOJ TRŽNICI I RIBARNICI: ‘Prodaja ide slabo, mislim da su centri učinili svoje…’
Scena
DAO PODRŠKU BABY LASAGNI
URNEBESNI VIDEO ZADARSKE LEGENDE Pogledajte kako Grdović pleše na Rim Tim Tagi Dim!
Plodovi zemlje i mora
NAJULOV 2024.
IMPRESIVAN ULOV DOMAGOJA BAŠIĆA: ‘Samo što san spustija skosavicu u more, bum…’
Zadar
ĐIR PO KVARTU
ĐIR PO KVARTU (6) Kanalizacija na Ploči trebala bi biti prioritet: ‘To je sramota. Nervira me kad…’
Crna Kronika
KRAĐE