Utorak, 31. siječnja 2023

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Test

Premium priča ekološkog karaktera. Testirali smo drugu generaciju Nissan Jukea

Autor: Edi Prodan

14.01.2023. 09:11
Premium priča ekološkog karaktera. Testirali smo drugu generaciju Nissan Jukea

Nissanov benzinac snage 94 KS pojačan je s dva elektromotora, ukupna snaga143 KS



Nakon dvije godine Nissan Juke, jedan od najprivlačnijih malih crossovera, dobio je i svoju hibridnu varijantu. Sve je u ovoj verziji novo pa tako i Nissanov 1,6-litreni benzinac snage 94 KS s dva elektromotora, od kojih glavni ima 49 »konja« tako da je ukupna snaga povezanog sustava 143 KS. Unatoč snazi, emisija CO2 je sasvim prihvatljivih 114 g/km uz prosječnu potrošnju od fantastičnih 5,2 l/100 km. I to ne samo na papiru jer sa sličnim prosjekom Juke nam se iskazivao i tijekom testiranja.


Dinamika mu je također učinkovita, od 0 do 100 km/h dolazi za 10,1 sekundu dok mu je maksimalna brzina trendovski nevelikih 166 km/h. Ono što dodatno oduševljava je sigurnost s kojom ulazi i u najteže brzinske okršaje. Baš sportski nastrojena »makina« koja vabi na nešto bržu vožnju, posebno u težim konfiguracijama zavojitih uspona.


Ono što uz sam pogon ističemo kao novost, uvođenjem hibridnosti Juke je doživio određene, nevelike promjene u dizajnu. Razina opreme »tekna« podrazumijeva instrument ploču od dva okrugla analogna brojača, dok je u sredini putno računalo.




Dimenzijama, Juke u duljinu doseže 4210 mm, 1595 mm je visok te širok 1800 mm. Značajno se u odnosu na prvu generaciju protegao i u zoni međuosovinskog razmaka – na 2636 mm što je porast veći od deset centimetara. Jako se to osjeti u unutrašnjosti, zapravo u svim dijelovima karoserije. Jer dok se kod prijašnje generacije često zamjeralo funkcionalnosti Jukea, danas je to sasvim druga priča. Odignutost od tla također nije mala, iznosi 172 mm.


Juke i dalje plijeni sportskim, dinamičnim dizajnom. Kvalitetom i minucioznim promišljanjem, značajna je pažnja posvećena svakom detalju. Zahvaljujući svemu, jako mu je dobra i aerodinamičnost koja također doprinosi njegovom ekološkom karakteru. Tu je i stražnji spojler što pomaže stabilitetu, ali i aerodinamičnosti te samim time i nižoj potrošnji.


Privlačni su i detalji, pa tako i novi dvobojni 17-colni aluminijski naplatci i jednaki takvi oni u dimenziji od 19-cola. Riječ je o naplacima Nissan Ariye s penumaticima dimenzija 225/45R19. Ono što je također dobro s obzirom na hibridnost i dolazak nekih od komponenti nepoznatih kod običnih benzinaca, težina je od 1441 kilograma.


Cijene novog Jukea nisu niske, dapače, mada je nešto manje od 22 tisuće eura u baznoj verziji očekivano kao i uobičajeno kod sličnih modela. Hibridna verzija poput testirane starta s 29 tisuća eura, a prava raskoš opreme koja se pronalazi kod testnog »tekna« modela, istaknimo da je tu i automatski »multi-mode« mjenjač, dvobojna karoserija, fantastično Bose Personal Plus audiosustav, grijana prednja sjedala dovodi do popriličnog iznosa i 33,5 tisuća vrijednog Jukea. Mnogo, ali istaknuli smo – kad govorimo o novoj generaciji Jukea, govorimo i o premium vozilu. Kako god to tko doživljavao. Ne mora naime automobil biti njemačkog predznaka da bi se tretirao s prestižnim premium pridjevom. Hibridni Juke je naprosto moderan, privlačan i kvalitetan automobil koji k tome pruža mnogo užitaka u vožnji. Stoga tko može – zašto ne.