
Foto: Edi Prodan
Golemi skok prodaje automobila u Hrvatskoj – u prva dva mjeseca 2023. godine, kako ističe agencija Promocija plus, prodano je čak 15,7 posto više osobnih automobila nego u istom lanjskom razdoblju. Ove godine 6973 naspram lanjskih 5881 komad.
Promotrimo li u istim kondicijama samo veljaču, razloga za optimizam još je i više jer je rezultat za 20 posto bolji – s 2910 na 3627 komada. Jako su dobri to pokazatelji, slični primjerice onima u turizmu gdje se za prva dva mjeseca također iskazuju dvoznamenkasti skokovi što možda najavljuje ipak neka bolja ekonomska vremena i u Hrvatskoj. Je li to zbog Schengena ili eura, još uvijek nije poznato, ali da je bolje – puno je bolje.
Ono što je u Hrvatskoj neopisivo “dosadno”, činjenica je da je Volkswagen stalno na liderskoj poziciji, baš kao i jednaka takva spoznaja da ga u korak slijedi – Škoda.
Idu potom po dva koncernska para, Renault i Dacija te KIA i Hyundai, dok Top10 zatvaraju Ford, Toyota i Suzuki, kao i s još boljim rezultatom u veljači u odnosu na siječanj jedan premium – Audi. Od noviteta i zanimljivosti, istaknimo da se na Top20 pojavio i kineski MG, kao što smo to uostalom i najavljivali. S 81 ovogodišnjom registracijom zauzima 17. mjesto.
Na modelskoj ljestvici prodaje automobila u Hrvatskoj nije baš tako dosadno, slijede poprilična iznenađenja.
Raznolik popis
Njezin standardni lider, Škoda Octavia tek je na sedmom mjestu! Nije dakako riječ ni o padu zanimanja, još manje o nekim drugim mogućim negativnostima, ne – jednostavno riječ je o tome da zbog razno-raznih razloga proizvodnja ovog modela ne može pratiti potražnju. Kao što smo isticali i u nedavnim objavama, Octaviju se u Hrvatskoj čeka na isporuku i do 400 dana tako da se upravo u tom odgovoru krije njezina trenutna nešto lošija pozicioniranost.
Tu su pak situaciju iskoristili u koncernu Renault tako da je Clio postao apsolutnim liderom modelske prodaje, do ga stopu slijede dvije Dacije – Duster i Sandero. Na četvrtom mjestu, atipično visoko, je Ford Ecosport. Tu je zahvaljujući rezultatima iz siječnja, po ovima u veljači bio bi tek na 20. modelske ljestvice.
Od pete pozicije situacija postaje prepoznatljivija jer sljedeća četiri mjesta drži koncern Volkswagen. Najprije i idu dva VW-a, Taigo i Tiguan, slijede dvije Škode, Octavia i Kamiq. Ljestvicu deset najprodavanijih modela zatvaraju predstavnici s Dalekog istoka – Hyundai Tucson i Suzuki Vitara.
I dalje, prema dvadesetoj poziciji redaju se modeli s tog dijela svijeta, Toyota Corolla i KIA XCeeed, da bi se između dva Renaulta, na 13. i 15. poziciji gdje su Captur i Megane smjestio Suzuki SX4.
Top20 ljestvica ima čak četiri Škode, uz navedene tu su još Fabia i Kodiaq, po tri Renaulta i Volkswagena kao i po dvije Dacije, KIA-e te Suzukija. Razlike među pojedinim modelima su za sada male, mada mora se primijetiti kako su prva tri već prešla dvije stotine komada. Ono što je također zanimljivo, nema ni jednog Peugeota ili Citroena, a svi koji su ušli na Top20 već su prešli brojku od stotinu registracija.
najnovije
najčitanije
Svijet
Nastavlja raditi
Papa Franjo je bolje, ali u bolnici će ostati nekoliko dana
Nogomet
Sjajan strijelac velike generacije
Preminuo Mate Šestan, nekadašnji nogometaš Zadra
Hrvatska
Sjednica Vlade
Usvojen Nacionalni plan zaštite ljudskih prava i suzbijanja diskriminacije
Nogomet
Transfer u najavi
Villareal ozbiljnije zagrizao za Livakovića
Sve je lako kad si mlad
S Tamarom Popić smo razgovarali o odbojci, izazovima riječkih studenata i budućnosti
Zadar
Ima li logike?
Konačno krenuli s asfaltiranjem, ali onda novi asfalt – skidali
Zadar
Đir po pijaci
Rast cijena zaustavljen, ali povećanje potražnje tek se očekuje
Zadar
POSLJEDNJI ISPRAĆAJ
Pokopan fra Grgo Sikirić
Zadar
HRABRI DJEČAK
Teško bolesni šesnaestogodišnji Karlo Magaš ima samo jedan san – da ozdravi
Crna Kronika
UBILAČKI POHOD