Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

11 C°

DOMAĆA PREMIJERA

Željeli mi to ili ne, struja je tu: Volkswagen ID. Buzz odraz je nove ere automobila

Autor: Edi Prodan

05.03.2023. 09:40
Željeli mi to ili ne, struja je tu: Volkswagen ID. Buzz odraz je nove ere automobila

Foto: Edi Prodan



Obje verzije modela ID. Buzz isprobali smo u svim konfiguracijama prometnica. Od gradske vožnje do autocesta. Izvanredno su uglađene i, posebno u cargo verziji, skoro bude nevjericu – dizajnom, razinom opreme, ubrzanjima kao i voznim osobinama.


Posebno veseli odlučnost da im se, po uzoru na prethodne generacije koje su obilježile ne samo svijet automobila, nego i cjelokupnu pop kulturu, čak i neke načine života, dodijele uistinu nesvakidašnje boje. Kao i njihove kombinacije.


Vrlo prostran


Što se tiče dimenzija, dužina im iznosi 4712 mm. Međuosovinski razmak od 2989 mm također je neuobičajeno dugačak. Prostor između osovina optimalno je iskorišten u modelu ID. Buzz. Modeli ID. Buzz i ID. Buzz Cargo visoki su 1927 i 1951 mm ovisno o opremi. Oba modela ID. Buzz široka su 1985 mm bez vanjskih zrcala. Sa svojih 632 mm utovarni rub modela ID. Buzz i ID. Buzz Cargo izuzetno je nizak.




Dvoja klizna vrata minibusa dolaze u sklopu serijske opreme. Iza velikog stražnjeg poklopca – s pet osoba u vozilu – nalazi se prtljažnik veličine 1121 litre. Ako se drugi red sjedala preklopi, volumen utovara povećava se na 2205 litara.


S modelom ID. Buzz Cargo lansiran je jedan od najmodernijih transportera na svijetu. Serijski je opremljen s tri mjesta za sjedenje u vozačevoj kabini: vozačevim sjedalom i klupom s dva sjedala. Na zahtjev je također dostupno pojedinačno sjedalo za suvozača. Iza sjedala nalazi se fiksna pregradna stijenka prema teretnom prostoru.


Ova je pregradna stijenka opcijski dostupna s prozorom i/ili otvorom za prijevoz dugih predmeta. Teretni prostor iznosi 3900 litara i nudi mjesto za dvije europalete. ID. Buzz Cargo opremljen je stražnjim poklopcem koji se široko otvara i kliznim vratima na suvozačevoj strani. Transporter je opcijski dostupan s dodatnim kliznim vratima na vozačevoj strani i stražnjim krilnim vratima.


S obzirom da je riječ o električnim automobilima, istaknimo da baterija ima kapacitet od 77 kWh neto. E-motor modela ID. Buzz integriran je u pogonjenu stražnju osovinu i razvija snagu od 204 KS. Jedna od karakteristika gotovo nečujnog e-motora je činjenica da svoj maksimalni okretni moment od 310 Nm stavlja na raspolaganje iz stanja mirovanja, čime osigurava vrlo dobre performanse tijekom kretanja.


Obje verzije modela ID. Buzz postižu brzinu od 100 km/h za 10,2 sekunde. Pri brzini od 145 km/h, dakle iznad najveće ili preporučene brzine koja obično vrijedi na brzim cestama, najveća brzina elektronički je regulirana. Doseg modela ID. Buzz s pet sjedala iznosi do 423 km prema aktualnoj WLTP normi. Također prema WLTP-u, model ID. Buzz Pro troši od 21,7 do 20,5 kWh/100 km.


Punjenje rekuperacijom


Za model ID. Buzz dostupni su kotači veličine 18«, 19«, 20« i 21«. Maksimalna veličina kotača modela ID. Buzz Cargo iznosi 20«. Naplatci su opremljeni optimiziranim gumama sa smanjenim trošenjem. Prednje gume uvijek su uže od stražnjih, čime se osigurava dodatna agilnost. Model ID. Buzz usporavaju sprijeda disk kočnice promjera do 382 mm (ovisno o veličini naplatka), dok su straga obje verzije opremljene bubanj-kočnicama koje se ne troše.


Model ID. Buzz može se usporiti putem intenziteta rekuperacije e-pogona bez intervencije kočnica osovine. Pritom se kinetička energija pretvara u električnu energiju i pohranjuje u bateriju. U automatskom modusu »D« (Drive – vožnja) model ID. Buzz će se kretati u praznom hodu čim vozač makne nogu s papučice gasa – e-motor radi u slobodnom hodu, ne pružajući pritom nikakav otpor. U tom će slučaju kotrljanje vozila povećati doseg.


U automatskom modusu »B« (Brake – kočenje), koji se kao i modus »D« također aktivira preko male ručice za žmigavce, ID. Buzz usporava čim vozač otpusti papučicu gasa. Učinak rekuperacije sada je toliko velik da se normalne kočnice gotovo uopće ne koriste. To je osobito korisno na nizbrdicama jer se kočnice kotača čuvaju i vraća se velika količina energije.


Električni pojačivač sile kočenja eBV ovdje igra presudnu ulogu: do zahtjeva za usporavanjem od oko 0,3 g – što odgovara snazi rekuperacije od oko 100 kW – ID. Buzz koči isključivo putem pogona.


Novi ID. Buzz jedno je od najprogresivnijih vozila u svojoj klasi. Ta se činjenica savršeno odražava u spektru sustava potpora. Mnogi sustavi kao što su »Car2X« (upotreba zbirnih podataka omogućuje upozorenja na opasnosti u neposrednoj blizini), »Front Assist« sa sustavom prepoznavanja pješaka i biciklista (sustav nadzora okoline s funkcijom kočenja u nuždi), proaktivna zaštita putnika (između ostalog zatezanje pojaseva u slučaju nužde) te kod modela ID. Buzz Pro sustav prepoznavanja prometnih znakova i potpora zadržavanja vozila na voznom traku te uz čitav niz drugih potpora dolazi u zonu koja će se moći realizirati kao automatizirana vožnja.