Subota, 4. veljače 2023

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

Dragocjen mineral

Problem za tijelo: Kako spriječiti, prepoznati i liječiti nedostatak kalija?

Autor: Šarlota Brnčić

30.11.2022. 07:34
Problem za tijelo: Kako spriječiti, prepoznati i liječiti nedostatak kalija?

Foto: Pexels

Prehrana bogata pekarskim proizvodima i hranom bogatom solju djeluje na smanjenje



Nedostatak kalija je problem za naše tijelo jer je vrlo važan element za naše zdravlje i nikako ga ne smije nedostajati u uravnoteženoj prehrani.


Zapravo, on obavlja neke temeljne funkcije za pravilno funkcioniranje tijela: regulira kontrakciju mišića djelujući na srčani ritam i krvni tlak, djeluje na živčani sustav i regulira diurezu suprotstavljajući se zadržavanju vode.


Kalij je posebno važan u fazi rasta jer potiče razvoj tkiva.




Nadalje, ovaj dragocjeni mineral regulira sintezu proteina i proizvodnju inzulina.


Da biste prepoznali manjak kalija potrebno je obratiti pozornost na neke simptome: opći osjećaj slabosti i umora, grčeve, gubitak mišićnog tonusa, sve do krhkosti kostiju, hipertenzije, loše lucidnosti i usporene refleksije.


Obično normalna prehrana odrasle osobe može ponuditi potrebnu količinu kalija, međutim prehrana bogata pekarskim proizvodima i hranom bogatom solju, poput sireva i suhomesnatih proizvoda, može pomoći u smanjenju razine kalija prisutnog u  tijelu.


Možete djelovati izravno na prehranu, modificirajući je na način da ponovno uvedete idealne količine kalija na dnevnoj razini.


Dobra je vijest, u ovom slučaju, da je mnogo hrane bogate kalijem: posebno voće i povrće, s visokim koncentracijama koje se nalaze u krumpiru, lisnatom povrću, bananama, marelicama, agrumima, šljivama, smokvama, breskvama, grožđu.


Kalij je također prisutan u nekim vrstama mesa, poput piletine, potom u ribi, cjelovitim žitaricama i mahunarkama, s posebnom koncentracijom u soji.


Što se tiče konzumacije povrća, preferiraju se sirova ili u svakom slučaju ne previše složena jela, kako bi se izbjegla disperzija sadržanog kalija.


Listovi maslačka također su bogati kalijem.


Tijekom zimskog razdoblja dobra alternativa navedenom voću je sušeno voće: bademi, orasi, brazilski orasi, lješnjaci, pistacije i kikiriki mogu pridonijeti dostizanju količina kalija potrebnih za zdravlje organizma.


Nedostatak kalija mora se u svakom slučaju držati pod kontrolom putem liječničke konzultacije, a može zahtijevati i prirodne dodatke, koje treba uzimati kroz ograničeno vremensko razdoblje.