Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Fotografiranjem automobila do brže naplate kazni

Autor: Dragana Glavočić

14.12.2008. 23:00
Fotografiranjem automobila do brže naplate kazni

Foto: Adam VIDAS



Uvest ćemo naplatu sa snimanjem pozicije automobila. To bi značilo da će se snimiti prednja i stražnja strana te pozicija automobila, kazao je direktor “Obale i lučice” Ante Basioli
Pronaći parkirno mjesto za svog limenog ljubimca, a uz to i ne platiti parking, najlakše je u nekom od dvorišta unutar stambenih blokova na području Voštarnice ili Poluotoka. Takvim nesavjesnim parkiranjem vozači otimaju djeci dragocjeni prostor za igru.
Na području grada Zadra postoji 1.405 parkirnih mjesta. Na Obali kneza Branimira na raspolaganju je 248 mjesta kao i u 1. zoni koja se proteže duž Obale kralja Tomislava i Liburnske obale. Dok je u 2. zoni na Poluotoku 909 mjesta. U želji da se tijekom mjeseca prosinca, dok traje manifestacija “Advent u Zadru”, osigura što bolja dostupnost prostoru Poluotoka, automobili će se moći parkirati u 2. zoni bez plaćanja naknade od 14 do 18 sati. Ova akcija neće trajati samo do Božića, već do 15. siječnja kad grad slavi blagdan Sv. Stošije.
Nova signalizacija
– Ako vozač ubaci kovanice poslije 14 sati, automat mu odmah izdaje karticu za prvih sat vremena parkiranja idućeg dana. Za razliku od Zadra gdje automati rade 24 sata, u Zagrebu rade samo do 20 sati. Tako vam se može dogoditi da će vas, ako dođete u Zagreb oko 22 sata, a njihova služba počinje raditi već u 7 sati ujutro, dočekati kazna na automobilu, kazao je Basioli.
Inače, poznato je da se u neograničenom vremenskom razdoblju može parkirati u 2. i 3. zoni, dok je u 1. zoni koja se proteže duž Obale kralja Tomislava i Liburnske obale, dopušteno parkiranje u maksimalnom trajanju od 2 sata.
– Ograničenje je dano kako na spomenutim mjestima ne bi došlo do gomilanja automobila. Tijekom ljeta često nam se dogodi da turisti pa i domaći ljudi kao i vozači koji imaju mjesečnu parkirnu kartu, koja iznosi 150 kuna mjesečno, ostave automobil na Liburnskoj obali i odu na otok, navodi direktor tvrtke “Obale i lučice” Ante Basioli.
Špica prometa u 1. zoni je od 10 do 13 sati. Tijekom ljeta broj parkirnih mjesta s kojima tvrtka “Obala i lučice” raspolaže je nedovoljan te se stvaraju gužve ispred parkirališta. Ljeti, osobito za vrijeme održavanja kulturnih i zabavnih manifestacija, djelatnici tvrtke vozače upućuju na parking u Campusu. S obzirom na otvaranje zatvorenog parkirališta preko mosta u planu je postavljanje signalizacije koja će pokazivati vozačima broj slobodnih parkirnih mjesta.
Često tamponiranje prakirališta
Građani Poluotoka plaćaju parkirnu kartu za 2. zonu po povlaštenoj cijeni koja iznosi 50 kuna mjesečno, dok je za sve ostale građane koji žive u ostalim gradskim predgrađima mjesečna karta 150 kuna. Tvrtke imaju pravo mjesečno parkirati na Poluotoku po cijeni od 200 kuna. Često se događa da se mnoga dvorišta na Poluotoku pretvaraju u parkirališne zone kako bi se izbjeglo plaćanje parkinga te su upravo zbog nemogućnosti parkiranja u svom dvorištu negodovali brojni stanovnici Poluotoka.
– Upoznati smo sa situacijom da se nesavjesni vozači naguravaju u tuđim dvorištima. Mi tu ne možemo ništa s obzirom da dvorišta nisu označena kao parkirališna mjesta, dodao je Basioli.
Jedno od najprometnijih parkirališta zasigurno je ono u Foši. No, brojni vozači negoduju zbog činjenice da parkirna mjesta nisu označena, područje nije asfaltirano, za kišovitog vremena blata ima i previše, a što najgore, kako ističu vozači, takav se parking još mora i platiti.
Direktor Basioli upoznat je s problematikom te takvu situaciju obarazlaže činjenicom da Konzervatorski odjel u Zadru nije dopustio asfaltiranje parkirališta upravo zbog kulturno-povijesne vrijednosti bedema. Tako da se to parkiralište često mora tamponirati novim šljunkom.
Zbog blizine gradskog središta, ali i zbog činjenice da spada u 2. zonu, što bi značilo da sat parkiranja košta 3 kune te nema vremenskog ograničenja parkiranja, parking na bedemu jedan je od prometnijih u gradu.
Šetnica na bedemima
Koliko je to od koristi vozačima, toliko je na štetu pješacima, koji su prisiljeni kretati se jednosmjernom prometnicom umjesto nogostupom budući da su automobili parkirani s obje strane prometnice.
– Otvaranjem javne garaže u blizini mosta, predviđeno je da parkirna mjesta na bedemu budu samo na jednoj strani, dok će na strani do mora biti šetnica. Nadalje, u cilju nam je bedem s vremenom u potpunosti pretvoriti u šetnicu bez parkirnih mjesta, istaknuo je Basioli.
Tijekom 2007. godine tvrtka “Obala i lučice” izdala je oko 38.000 kazni, čija je ukupna veijednost oko 2 milijuna kuna. Od spomenutog broja kazni plaćeno je svega 50 posto.
– Za 50 posto slučajeva nemamo podataka o vlasniku automobila, osobito ako se radi o inozemnom turistu ili se pak krenulo u sudski postupak. Dobivena sredstva tvrtka koristi za nabavu radne opreme, servisiranje automata, podjelu plaće djelatnicima te za financiranje vrlo skupih sudskih troškova do kojih dolazi zbog nepodmirivanja kazni.
Ante Basioli napominje da tvrtka uskoro kreće s novitetima u izdavanju kazni, kako bi se preduhitrilo vozače koji izbjegavaju plaćanje kazne navodeći najrazličitije izlike.
– Uvest ćemo naplatu sa snimanjem pozicije automobila. To bi značilo da će se snimiti prednja i stražnja strana te pozicija automobila, tako da vlasnici više neće moći izbjegavati plaćanje kazne izmišljajući najrazličitije izgovore i uvjeravajući nas da njihov automobil tog dana nije bio parkiran na tom mjestu, zaključio je Ante Basioli.