Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

»JA I SVA MOJA LICA« Djeca učila o mentalnom zdravlju, osjećajima, strahovima, pozitivnom razmišljanju…

14.10.2020. 11:30


U povodu obilježavanja Svjetskog dana mentalnog zdravlja učenici i učitelji od 1. do 8. razreda Osnovne škole Petra Preradovića proveli su niz aktivnosti čime su obilježili taj dan.
– Aktivnosti su se provele u sklopu međunarodnog eTwinning projekta »Me, Myself & I« (Ja i sva moja lica) koji je nastao kako bi se ukazalo na važnost brige za mentalno zdravlje najranjivije skupine, djece i mladih. Učenici su učili o mentalnom zdravlju kroz različite aktivnosti (prezentacije, radionice, vježbe optimizma i sl.) i primjenu trenutnog iskustva u ovom izazovnom vremenu pandemije koronavirusa, rekla nam je Stanka Pera Martinac, ravnateljica OŠ Petra Preradovića. Dodala je kako je cilj projekta potaknuti učenike na prepoznavanje vlastitih emocionalnih stanja, kvalitetnu komunikaciju s bližnjima, suradnju i traženje podrške u zajednici. Pojasnila je kako će učenici tijekom školske godine imati priliku surađivati s učenicima iz drugih škola, čuti primjere dobre prakse i primijeniti zdrave obrasce ponašanja koji doprinose očuvanju mentalnog zdravlja.


O osjećajima, strahovima i pozitivnom razmišljanju
– U školi aktivnosti s učenicima provode stručne suradnice i 10-ak učiteljica razredne i predmete nastave. Autori projekta su učitelj informatike Goran Podunavac iz OŠ Popovac i psihologinja Marija Jurić iz OŠ Drenje, a u projektu sudjeluje stotinjak škola iz sedam europskih zemalja – Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Finske, Italije, Slovačke, Srbije i Turske, dodala je Pera Martinac.
Kroz listopad su proveli brojne aktivnosti u kojima su sudjelovali učenici pred obilježavanje Dana mentalnog zdravlja. Tako je, primjerice, knjižničarka prof. Ivana Perić održala radionicu o poticanju čitanja i brige o mentalnom zdravlju i to kroz priču Hrabrica autorice Željke Horvat – Vukelja.
Učenici u prvim razredima sudjelovali su u radionicama i razgovorima s učenicima o strahovima u svakodnevnom životu, suočavanju s njima, njihovu nadvladavanju, ohrabrivanju, pa i traženju pomoći.
Nakon prezentacije o mentalnom zdravlju, učiteljice Renata Cvetkoski i Anita Šimac održale su radionicu s petašima o osjećajima, strahovima i pozitivnom razmišljanju. Snimili su video i ukrasili školski hodnik s pozitivnim porukama i emoji slikama.
Pedagoginja Martina Zorić Guzobad održala je radionicu o fraktalima te je pokazala kako se crtanje fraktala može koristiti kao metoda opuštanja, ali i razvoja grafomotorike, koncentracije i unutarnjeg mira.


Mogla se crtati i maskota projekta
Učiteljice Marina Marušić, Milena Maračić i Nikolina Ivanac održale su likovne radionice: »Što pomislite kad čujete pojam mentalno zdravlje?«
Osim sudjelovanja u brojnim radionicama učenici su mogli crtati i maskotu projekta.
– U povodu Svjetskog dana mentalnog zdravlja, učenici produženog boravka 2.b i 2.c razreda pokazali su što je »Zdrav duh u zdravom tijelu« uz vođenje svoje učiteljice Nikoline Ivanac na predivnim zadarskim Orguljama, a učenici 7.c razreda, poslije prezentacije o mentalnom zdravlju, uz upute svoje razrednice Jadranke Amanović, podijelili su s nama svoja iskustva iz vremena »lockdowna« i odgovorili na pitanje: »Kako korona utječe na naše mentalno zdravlje?« Imali su blok sat lektire na plaži Kolovare, ali i primijenili vježbe optimizma na radost razrednice i psihologinje, rekla nam je ravnateljica.
Anita Šimac, jedna od učiteljica uključenih u projekt pojasnila nam je kako će se ovaj projekt provoditi kroz cijelu godinu te će se svaki mjesec odabrati dan nečega koji će obilježiti prigodnim drugim aktivnostima.
– Djeca su zadovoljna jer vole sudjelovati u projektima. Ovo je dobar projekt jer surađujemo i sa stručnom službom pa imamo mogućnost naučiti neke nove stvari, rekla je Šimac.