Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

Kažnjavanje i(li) razgovor?

Autor: Hana Radulić

03.01.2013. 23:00
Kažnjavanje i(li) razgovor?

Foto: Adam VIDAS



Mislim da su dosadašnje pedagoške mjere dovoljne, samo bi ih se u nekim slučajevima trebalo dosljednije primjenjivati, osobito kad je riječ o suradnji nastavnika odnosno razrednika i roditelja, kaže Jozo Dragić, ravnatelj Ekonomsko-birotehničke i trgovačke škole u Zadru


Do sada je udruga Nastavnici.org prikupila blizu sedam tisuća potpisa nastavnika i roditelja, a peticijom čije je potpisivanje još u tijeku traži se zaštita nastavnika od nasilnih učenika, među ostalim, i njihovo cjelodnevno udaljavanje s nastave.
Na ovakav, pomalo drastičan korak, članovi ovog strukovnog internetskog portala odlučili su se jer smatraju da sadašnji sustav opomena i ukora učenika, koji svojim ponašanjem ugrožavaju nastavnike, nije djelotvoran.
U svome prijedlogu reforme sustava pedagoških mjera u osnovnom i srednjem školstvu članovi udruge Nastavnici.org, između ostaloga, navode kako nastavni proces može biti učinkovit i kvalitetan samo ako u njemu sudjeluju svi učenici. U sadašnjem sustavu, smatraju dalje članovi ovog nastavničkog portala, sve se češće događa da su i učitelji i učenici taoci nekolicine učenika koji svojom nedisciplinom opstruiraju nastavu, pri čemu su nastavnici nemoćni intervenirati jer sadašnja pravila onemogućavaju uvođenje reda i u većini slučajeva dovode do toga da izgrednici prolaze nekažnjeno.
– Mislim da su dosadašnje pedagoške mjere dovoljne, samo bi ih se u nekim slučajevima trebalo dosljednije primjenjivati, osobito kad je riječ o suradnji nastavnika odnosno razrednika i roditelja, kaže Jozo Dragić, ravnatelj Ekonomsko-birotehničke i trgovačke škole u Zadru.
– U situaciji kada učenik ometa nastavu prakticiramo da ga predmetni nastavnik pošalje kod ravnatelja ili pedagoga, te razgovorom umjesto kažnjavanjem nastojimo utjecati na njegovo ponašanje, u čemu najčešće imamo uspjeha, navodi ravnatelj Dragić, i dodaje da ne podržava ideju da se učenika na cijeli dan udalji s nastave, posebno ukoliko to znači da bi takav učenik bio na ulici.
– Udaljavanje učenika s nastave trebalo bi se u tom slučaju zamijeniti njegovim radom u školskoj knjižnici ili u računalnom kabinetu uz nadzor, smatra još Jozo Dragić.
Inače, trenutačno u sustavu postoje tri vrste pedagoških mjera, a to su pismene opomene i ukori koji u većini slučajeva predstavljaju “mrtvo slovo na papiru”, produženi stručni postupak koji često služi samo kao odgađanje isključenja, a ne predstavlja djelotvornu sankciju, te isključenje ili preseljenje u drugu školu kao krajnja mjera, što smatraju članovi udruge Nastavnici.org, nije dovoljno, u čemu, sudeći po dosad prikupljenim potpisima na peticiji, nisu usamljeni.