Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

NASTAVA NA DALJINU Novi način školovanja frustrirajući za profesore, učenike, a posebice roditelje

18.03.2020. 13:53
NASTAVA NA DALJINU Novi način školovanja frustrirajući za profesore, učenike, a posebice roditelje


Jutros je započela online nastava, iliti nastava na daljinu i za učenike od prvog do trećeg razreda srednjih škola, koju već danima najavljuje ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak, s obzirom da je zbog prevencije od zaraze koronavirusom i za njih od ponedjeljka prekinuta nastava. I dok su ostali posljednja dva dana testirali funkcioniranje ovakvog vida nastave, danas je frustracija prebacivanja na novi način rada nastupila i za srednjoškolce. Kako je bilo rečeno Ministarstvo znanosti i obrazovanja organiziralo je u suradnji s Hrvatskom radiotelevizijom na 3. programu nastavu za učenike razredne nastave prema kurikulumima i nastavnim programima svaki dan, od ponedjeljka 16. ožujka, u programu pod nazivom Škola na Trećem, dok viši razredi osnovne škole (5., 6., 7. i 8. razred) i srednjoškolci imaju mogućnost pratiti online nastavne sadržaje i putem Sportske televizije po unaprijed pripremljenim rasporedima koje svaku večer možete pogledati na stranicama MZO-a.
Za srednje škole jutros se, kako doznajemo, barem u većini škola na našem području, očekivalo da budu online prema normalnom rasporedu što je bilo neizvedivo zbog silnog prometa te su se i oni poslužili sistemom kojeg već dva dana, odnosno od ponedjeljka testiraju učenici osnovnih škola i maturanti. Očekivano, zbog dodatnog korištenja spomenutih aplikacija, sada i od strane profesora i učenika od prvog do trećeg razreda srednjih škola ponovno je došlo do zagušenja prometa te je opet bilo neizvedivo ulogirati se na aplikaciju Loomen koja je čini se najzastupljenija, ali očito i najslabija karika u provođenju nastave na daljinu. Mnogi koriste MicrosoftTeams, Edmodo… koje su nešto stabilnije platforme, no ni one nisu garancije da će ih profesori i učenici koristiti bez prevelike frustracije.
No, upravo stoga već na samom početku profesori su doskočili problemima s prvotnom idejom o online nastavi po ustaljenim rasporedima i realno zadanom vremenu u kojem bi učenici pohađali nastavu na daljinu. Naime, poruke i datoteke profesora učenicima stižu tijekom cijeloga dana u tzv. grupe, odnosno virtualne učionice, od kojih svaki ima svoj način rada. Neki se služe sadržajima koje je isporučilo MZO te uz njih zadaju zadatke i određuju domaće zadaće određujući dan i vrijeme do kojega se riješeni zadaci moraju predati na uvid putem aplikacije. S druge strane, oni koji imaju gotova svoja predavanja, njihovi učenici ne moraju pratiti sadržaj koji je isporučio MZO, nego im predmetni nastavnik u virtualnom razredu isporučuje sadržaj i aktivnost, a kao i u prvom slučaju učenici su dužni odraditi svoja zaduženja u vremenskom roku koje im je zadano.
– Putem aplikacije MicrosoftTeams ulazimo u grupu u sklopu koje su poimence pojedine razredne grupe u kojima se nalaze svi predmeti. U sklopu svakog predmeta nalaze se tzv. grupe u kojima se nalaze svi učenici dotičnog razreda i predmetni profesor gdje se onda razmjenjuju poruke i datoteke. Profesori zadatke šalju u pisanom obliku ili kao prezentaciju nakon čega učenici pogledaju priloženo te rješavaju zadane zadatke. Nakon što ih riješe fotografiraju ih mobitelom te šalju predmetnim profesorima na uvid putem e-maila. Tako funkcioniramo svaki dan, a ono što određeni profesor dostavi i zada mi moramo sutradan do 18 sati obraditi i predati, osim u slučaju da je određeni profesor procijenio da nam za izvođenje nekih zadataka treba više vremena, onda nas o tome obavijesti te u dogovoru s učenicima prolongira rok. Sve ovo što se šalje putem spomenute aplikacije unutar tzv. virtualne učionice, odnosno grupe biti će priloženo i na stranici naše škole kao svojevrstan back up ukoliko se sustav uruši, da možemo neometano odrađivati svoje zadatke, koliko možemo u ovoj za nas šokantnoj i pomalo frustrirajućoj situaciji, istaknula je učenica srednje Prirodoslovno grafičke škole Zadar.
Kako bi došli do back up prezentacija i zadataka na stranicu škole učenici se logiraju svojim šiframa za e-Dnevnik i e-mailom. No, sve navedeno vrijedi isključivo za Prirodoslovno grafičku školu. Iako je načelno sve slično, nemaju sve škole isti način i program rada, niti koriste iste aplikacije, no u cijeloj priči je krajnji cilj najbitniji, da u ovoj kriznoj situaciji, ovakav sustav nastave na daljinu, uz ova početna spoticanja profunkcionira te da djeca što manje budu zakinuta za potrebno znanje koje će im biti potrebno kada se stanje normalizira. Nadamo se samo da će nakon svega, pokušaja uvođenja "Škole za život", višemjesečnog kašnjenja novih užbenika, štrajka prosvjetara i sada krize zbog pandemije koronavirusa odgovorni imati "debelu" toleranciju za učenike koji imaju pravo na školovanje kojeg je do sada u ovoj školskoj godini zapravo najmanje bilo.
 


CARNET-ov apel
Iz CARNET-a apeliraju na sve korisnike da se pridržavaju rasporeda nastave na daljinu i da sadržajima ne pristupaju koristeći svoj AAI@EduHr identitet u terminu kada se ne održava nastava za njihov razred.
– Ovu mjeru poduzimamo kako bismo ravnomjerno rasporedili opterećenje sustava te spriječili zagušenja. Ujedno molimo sve korisnike da ovu informaciju podijele s razrednicima, nastavnicima učenicima i roditeljima. Više na bit.ly/RASPORED_NND, istaknuli su na svojoj Facebook stranici iz CARNET-a
 


Osnovnoškolac: "Sve me ovo živcira i umoran sam već od svega!"
Reakcije učenika na novi vid nastave su različite. Od početnog entuzijazma u kojemu su online nastavu shvatili kao nekakav model neplaniranih praznika došli su do svjesnosti kako svoje zadatke i obveze moraju ispunjavati ma gdje god bili.
– Ovakav vid nastave mi je teži jer je kompliciranije. Osim toga moramo puno više raditi, sami sastavljati i pisati baš sve, rekla nam je učenica trećeg razreda Prirodoslovno grafičke škole.
Ništa tolerantniji ni entuzijastičniji nije bio ni petaš iz OŠ Šimuna Kožičića Benje.
– Na početku je bilo sve super zanimljivo, a sada je sve teže jer se sve duplo, ma troduplo više piše i rješava nego na normalnoj nastavi. Osim toga ni ne razumijemo sve upute, štekaju nam tableti, ne možemo se logirati, pogotovo ujutro što baš živcira, a i po svojim prijateljima vidim da smo svi još malo zbunjeni i izgubljeni. Ne znamo baš uvijek što trebamo napraviti, nekada i ne možemo pa se bojimo da ćemo dobiti loše ocjene, a nismo mi krivi što nam tablet ne reagira na dodir pa ne možemo neke zadatke riješiti. Imam osjećaj da sam na nastavi cijeli dan, stalno dolaze poruke predmetnih profesora s uputama, materijalima i zadacima i jednostavno ne znam što bi prije, a za svaki predmet imamo rok do kada zadano moramo usvojiti i riješiti. Kako zadaci dolaze tijekom cijelog dana, stalno provjeravamo tablete, pa onda iznova gledamo prezentacije, čitamo iz udžbenika, rješavamo zadatke, itd. Sve me ovo živcira i umoran sam već od svega, a ni roditelje se više ne usuđujem pilati jer su živčaniji od mene, zaključio je osnovnoškolac.