Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

21 C°

Osnovna škola Šimuna Kožičića Benje kreće u nadogradnju

24.09.2020. 09:06


Nevjerojatan je podatak da gotovo trećina najvećih škola u Hrvatskoj pripada – gradu Zadru. Među njima je i Osnovna škola Šimuna Kožičića Benje koja ovih dana radi na projektu proširenja škole kako bi se nastava konačno mogla odvijati u dvije smjene.
Naime, kada smo uoči početka školske godine posjetili školu pišući o modelu po kojemu će se nastava odvijati u korona uvjetima, ravnatelj Dražen Adžić istaknuo je za mnoge nepoznat podatak o tome kako je njihova škola treća u Hrvatskoj po broju učenika. Upravo to bio je razlog zašto su se odlučili za tzv. A model nastave, najavljujući i projekt na kojemu upravo rade – proširenje škole koja već ima 1.160 učenika, a i ta se brojka stalno povećava.
Jučer tako saznajemo kako je plan nadogradnje već je dobrano razrađen jer su školu pregledali stručnjaci te je ravnatelj njihovu analizu proslijedio nadležnom gradskom odjelu. Kako napominje Adžić, svatko tko prođe uz njihovu školu vidi kako iz dana u dan oko nje niču nove zgrade te je pritisak za upis iz godinu u godinu sve veći.


Preopterećeni smo
– Statičar je bio u Državnom arhivu provjeriti arhitekturu škole te je donesen zaključak da se iznad učionica nižih razreda može napraviti kat, čime bismo dobili dodatnih šest učionica. No, statičar napominje i da imamo dovoljno terena uokolo škole jer je čestica dovoljno velika, pa ne vidi razloga zašto se škola ne bi proširivala u prizemlju, tim više što bi cijena dorade bila jednaka kao i dogradnja kata. Prostora, dakle, ima i treba samo dobra volja, naravno i sredstva, kako bi naši učenici nižih razreda nastavu pohađali u dvije smjene, kaže ravnatelj koji, nakon zaključaka statičara, smatra da bi bilo bolje ići u proširenje škole nego nadogradnju kata.
– Nadogradnja traži dodatne zahtjeve, pogotovo kada je riječ o pristupu za invalide te o još nekim detaljima, stoga smatram da je puno jednostavnije raditi niskogradnju. Zaključak i procjenu statičara proslijedio sam pročelniku Josi Nekiću koji će odlučiti kada bi se ovo moglo napraviti. Naime, rješenje za velik broj učenika ne vidimo ni u gradnji nove škole na Novom Bokanjcu jer nas ni to neće rasteretiti, kao ni škola koja će se graditi na Crvenim kućama. Trenutno smo crna točka kada je riječ o preopterećenosti, a na Gradu je sada da vidi koje bi rješenje bilo najidealnije za školu, poručuje ravnatelj Adžić, napominjući koje su zadarske škole brojem učenika u problemima jednakim njihovima.


Među najvećim školama u Hrvatskoj
– S još tri zadarske škole spadamo među 13 najvećih škola u Hrvatskoj. Odmah iza nas je Osnovna škola Bartula Kašića koji ima tek tridesetak učenika manje od nas, a tu su i Smiljevac i Šime Budinić, sve velike škole, tako da je preopterećenost ne samo naš problem, već problem cijeloga grada. Gotovo trećina škola pripada Zadru jer je grad tako koncipiran, s uskim ulicama, a tu su i nove zgrade, pogotovo oko škole Bartula Kašića, kao i na Meladi i na Mocirama. Stoga bi se moglo dogoditi da naša škola za godinu dana ima i 1.200 učenika, ističe Adžić, napominjući kako već sada osjete problem nedostatka učionica.
– No, volim reći, hvala Bogu da je tako jer vidimo da neke škole imaju problem smanjivanja broja učenika. Mi, srećom, taj problem nemamo, zato uvijek kažem neka ima djece, već ćemo riješiti problem proširenja, zaključuje ravnatelj.
Što se tiče financiranja dogradnje škole, napominje kako cijena ukupnih troškova nadogradnje još nije poznata. Nakon što Grad analizira zaključak statičara znat će se kada bi se zapravo moglo ići u proširenje te hoće li taj posao financirati Grad Zadar ili će se aplicirati na EU fondove.




Adžić: Ponosim se učenicima zbog njihovog odgovornog ponašanja
Kao najveća zadarska škola, OŠ Šimuna Kožičića Benje uoči početka školske godine morala je pažljivo razraditi plan mjera zaštite učenika protiv koronavirusa. Iako se mnogima, osobito roditeljima, činilo kako će model A po kojemu na nastavu dolaze svi učenici, teško funkcionirati, ravnatelj kaže kako je oduševljen ponašanjem djece.
Naime, dio škola izabrao je modele po kojima se nastava odvija na daljinu ili pak kombinirano u učionicama i na daljinu, no u Benji su bili odvažni i odlučili se na A model. Dvadesetak dana nakon početka školske godine ravnatelja smo stoga pitali kako funkcinora nastava s maskama, odnosno pridržavaju li se djeca propisanih mjera.
– Iznenađen sam i oduševljen načinom na koji se učenici ponašaju. Drže se svih epidemioloških mjera, svi nose maske, peru ruke i zaista se odgovorno ponašaju, a ono što me je posebno oduševilo činjenica je da prate sve, pa se u dogovoru s roditeljima i odgovorno ponašaju. Mogu zato reći da se zaista ponosim njima, istaknuo je Adžić.