Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Prvi krug sniženja ispunio trgovine

07.07.2019. 13:01
Prvi krug sniženja ispunio trgovine


S prvim danom srpnja, kao i posljednjih nekoliko godina, započelo je veliko ljetno sezonsko sniženje, pa su i zadarske trgovine odjećom i obućom pune kupaca koji nastoje po povoljnoj cijeni upotpuniti ljetnu garderobu. Kako doznajemo od prodavača, na sniženju se u najvećoj mjeri nalazi ljetna kolekcija, iako se po nižim cijenama mogu pronaći i neki odjevni predmeti iz proljetne, pa i lanjske jesenske kolekcije, a u nekim trgovinama izloženi su čak i zimski vuneni džemperi.
U tri kruga
Iako su se i prije 1. srpnja, kada je službeno oglašeno ljetno sezonsko sniženje, u trgovinama prodavali proizvodi po sniženim cijenama, ta se prodaja nije smjela oglašavati kao sezonsko sniženje. Naime, ljetno sezonsko sniženje ima svoja pravila i prema Zakonu o zaštiti potrošača može trajati maksimalno 60 dana.
Ljetno sniženje će se, kaže prodavačica u jednoj trgovini u Supernovoj, kao i svake godine odvijati u tri kruga. Tako će nakon 20. srpnja započeti drugi krug sniženja, kada će se cijene nekih artikala još sniziti, a konačno, finalno sniženje bit će između 10. i 15. kolovoza, kada kupce očekuju maksimalni popusti.
– Neću čekati finalno sniženje jer je tada teško pronaći prikladnu veličinu, a najbolji artikli već su prodani, kaže jedna Zadranka, te dodaje kako su cijene na ljetnom sniženju sve povoljnije i približavaju se onima u zapadnoeuropskim zemljama. Ipak, sudeći po većini trgovina u popularnom zadarskom trgovačkom centru, prvih dana sniženja cijene su za najveći broj proizvoda niže za 20 ili 30 posto, a znatno rjeđe se pronalaze artikli u pola dosadašnje cijene. Iako se na izlozima nekih trgovina nalaze natpisi o 50-postotnom sniženju, artikli koji su za toliki postotak sniženi, u samoj trgovini su rijetki.
– Dio proizvoda smo snizili za 50 posto, i za sada je prodaja dobra. Istina je da oni koji čekaju drugi krug sniženja znaju ostati razočarani jer su najčešće prodavane veličine već rasprodane, ali to je rizik kupovine na sniženju, kaže prodavačica u trgovini jednog njemačkog odjevnog brenda i dodaje da ima i dosta stranih turista koji obilaze trgovine u Supernovoj u potrazi za povoljnim komadom odjeće.
Zakon o zaštiti potrošača
Novi Zakon o zaštiti potrošača, koji je na snazi od prije nekoliko godina, a kojim su propisana samo dva velika sezonska sniženja godišnje – i to od točno određenog datuma, ipak, pokazuje se, ide na ruku kupcima jer se mnogi više ne žure s kupovinom čekajući da tijekom trajanja 60-dnevnog sniženja cijene još padnu, za razliku od ranijih godina kada su sniženja bila u različito vrijeme, pa su mnogi odmah kupovali željeni proizvod dok je još na sniženju.
Isto tako, prije donošenja novog Zakona o zaštiti potrošača kupac je nerijetko sam morao preračunavati sniženu cijenu, dok prema novim zakonskim odredbama u okviru sezonskih sniženja, artikl koji je na sniženju, osim postotka sniženja, mora imati navedenu redovnu cijenu, te novu sniženu cijenu koja mora biti iskazana jasno, vidljivo i čitljivo, čega se većina zadarskih trgovina pridržava.
Navedimo još kako trgovac koji ne proda sve proizvode za vrijeme sniženja, može nastaviti s prodajom po sniženoj cijeni sve do isteka zaliha, ali takvu prodaju više ne smije oglašavati kao sezonsko sniženje, već kao akcije, rasprodaju i sl.