Jesen je vrijeme kada se velik broj građana počinje spremati za pravljenje zimnice – šalše od pomidora, ajvara, a prave se i razne marmelade. Na zadarskoj tržnici provjerili smo kakva je ponuda te kakve su cijene.
Na većini štandova još uvijek se mogu naći rajčice, pomidori, ali oni iz zadnjih berbi te im je i cijena malo viša nego prije dvadesetak dana. Naime, kilogram rajčica je oko 15 kuna, dok su se na vrhuncu sezone, u drugoj polovici kolovoza mogle naći i za 6 kuna po kilogramu.
– Sada je već kasno za raditi šalšu, za to je trebalo doći prije mjesec dana jer smo tada imali najviše pomidora i cijena im je bila povoljna. Sada su ovo kasni pomidori i nemamo ih mnogo, rekao nam je trgovac s jednog štanda. Istaknuo je kako im za desetak dana počinje dozrijevati crvena paprika rog koja se koristi za proizvodnju ajvara.
Ipak, unatoč gradskoj tržnici na kojoj se svakodnevno nudi raznovrsno voće i povrće neki ljudi odlaze na Seljačku tržnicu ispred Supernove. Tamo se svake subote okupi mnoštvo ljudi koji traže svježe povrće koje uzgajaju OPG-ovi s našeg područja. Povrće se često nudi i jeftinije tako da se većini građana isplati otići jednom tjedno i napraviti "spizu" za cijeli tjedan.
Uz tržnice, u zadnje vrijeme je i virtualni prostor društvenih grupa postao mjesto razmjene dobara i kupovine te prodaje različitih proizvoda, pa tako i voća i povrća. Putem brojnih društvenih mreža, posebno Facebooka, koji ima najviše korisnika, brojni proizvođači prehrambenih namirnica dolaze do širokog broja potencijalnih kupaca te lakše komuniciraju s njima. Velik broj OPG-ova ima svoje profile putem kojih se oglašavaju te najavljuju prodaju, a različite grupe se također koriste za prodaju proizvoda. Proizvođač oglasi što želi prodati, a kupci se javljaju te se dogovara vrijeme i mjesto kupovine. Ovakav način komunikacije omogućio je izravniji kontakt kupaca i proizvođača s mogućnošću obostranih komentara proizvoda tako da i kupci imaju informacije o kvaliteti proizvoda, a proizvođači imaju informacije o zadovoljstvu kupaca.
Hoće li ovaj način prodaje zamijeniti tradicionalnu tržnicu s koje nas gospođe prodavačice dozivaju s "dušo", "curo" ili "lipotice"? Nadamo se da neće, jer bez tržnice grad ne bi imao dušu.
najnovije
najčitanije
Crna Kronika
PRIJEVARA
PRIJEVARA U ZADRU Uzeo predujam za građevinske radove, ali niti je radove započeo, niti je novac vratio
Zadar
DAN KARIJERA
Uskoro Dan karijera Pomorskog odjela
Crna Kronika
STRAHOTA
Priveden mučitelj i zlostavljač pasa. Imao i vukove, a nanosio im bol, patnju i ozljede te ograničavao kretanje
Zadar
PREDBLAGDANSKA PONUDA
BILI SMO NA ZADARSKOJ TRŽNICI I RIBARNICI: ‘Prodaja ide slabo, mislim da su centri učinili svoje…’
Zadar
»RAT« U VIJEĆNICI
Radeta: Između Dukića i proračuna samo je pet litara boje i malo hrabrosti
Scena
DAO PODRŠKU BABY LASAGNI
URNEBESNI VIDEO ZADARSKE LEGENDE Pogledajte kako Grdović pleše na Rim Tim Tagi Dim!
Plodovi zemlje i mora
NAJULOV 2024.
IMPRESIVAN ULOV DOMAGOJA BAŠIĆA: ‘Samo što san spustija skosavicu u more, bum…’
Zadar
ĐIR PO KVARTU
ĐIR PO KVARTU (6) Kanalizacija na Ploči trebala bi biti prioritet: ‘To je sramota. Nervira me kad…’
Crna Kronika
KRAĐE
U Ričinima lopov iz kuće ukrao novac i ručni sat, krađa zabilježena i u Arbanasima…
Zadar
predizborni program