
Foto: UNIZD
Međunarodni dan obrazovanja svake se godine diljem svijeta, pa tako i u Hrvatskoj, obilježava 24. siječnja, a namijenjen je promicanju važnosti kvalitetnog i dostupnog obrazovanja za razvoj pojedinca i društva.
Kvalitetno obrazovanje podrazumijeva svakodnevni intelektualni rast, pristup resursima koji to omogućuju, prisustvo mentora ili učitelja koji podupiru taj proces te stvaraju pozitivno ozračje u kojemu ima mjesta za postavljanje pitanja i traženje odgovora.
Iako se u današnjem suvremenom svijetu često ističe važnost kvalitetnog obrazovanja, uvijek ostaje pitanje kakvo ono treba biti kako bi najbolje odgovorilo zahtjevima današnjeg društva.
Povodom ovog obilježavanja, kontaktirali smo sveučilišnu profesoricu Smiljanu Zrilić sa zadarskog Odjela za izobrazbu učitelja i odgojitelja, kako bismo saznali nešto više o trenutačnom stanju obrazovanja u Hrvatskoj.
– Mislim da je obrazovanje u Hrvatskoj na jednoj zaista zavidnoj razini i da se svaki profesor trudi na svoj način. Nažalost, sve više primjećujem pad zainteresiranosti kod mladih. Ne znam što sve utječe na tu promjenu, ali pretpostavljam da je u nekoj mjeri utjecala i situacija s koronom.
Naime, za vrijeme korone svi smo se morali prilagoditi najviše što smo mogli i s obzirom na cijelu situaciju, mislim da smo se zaista dobro snašli. Međutim, sam prostor učionice te aktivno slušanje i surađivanje unutar te učionice ipak ima svoj značaj. S druge strane, možda je tako bilo i u moje vrijeme te sam možda i ja tako doživljavala učenje.
No, zato sada shvaćam da su to bile vrijedne lekcije i da su nam svi oni profesori, koji su tražili više od nas, zapravo željeli samo dobro, kazala je Zrilić dodavši da se svi profesori zaista trude prenijeti znanje te svake godine iznova unijeti nešto novo i zanimljivo.
Obrazovanje je nužno za stjecanje znanja i vještina potrebnih za uspješno sudjelovanje u društvu te omogućuje da razvijemo svoj puni i pravi potencijal. Pored toga, ono je ključno za razvoj ekonomije i društva u cjelini te pomaže u rješavanju brojnih društvenih i ekonomskih problema, a stoga je izrazito važna dostupnost kvalitetnog obrazovanja za svako dijete.
– Svako dijete ima pravo na obrazovanje i pravo na jedan poseban pristup odgojitelja i učitelja. Naime, više nismo na onoj razini integracije gdje su djeca bila samo uključena, već provodimo inkluziju na svim razinama, koliko god je to moguće.
Današnji učitelji i odgojitelji su kompetentni te se svi trude da je svako dijete sretno i zadovoljno i da mu se učenje prilagodi na njemu prihvatljiv način. Različitosti se, ne samo prihvaćaju, nego i uvažavaju. Svako dijete, bez obzira na svoje podrijetlo, kulturni identitet, sposobnosti ili bilo koji drugi faktor, ima pravo na obrazovanje koje se prilagođava njemu, zaključila je Zrilić.
najnovije
najčitanije
Gastro
Dašak proljeća
Tiramisu od jagoda: neobična varijanta koja će vas oduševiti
Style
Suho ulje
Brzo upijajuće ulje za tijelo s vrijednim vitaminima sve je traženije
Style
Valjana alternativa
Stevija: donosimo sve prednosti ovog prirodnog zaslađivača
Feelgood
My Secret Case
Nesvakidašnja inicijativa: intimnije uskršnje jaje koje sadrži igračke za odrasle
Feelgood
PITANJE ČITATELJA
Orezuje li se magnolija?
Nogomet
Sjajan strijelac velike generacije
Preminuo Mate Šestan, nekadašnji nogometaš Zadra
Zadar
Višesatno čekanje
Naručili pacijente za troje liječnika, u smjeni radio samo jedan i to specijalizant
Zadar
Više od godinu dana
Potopljena brodica uz Trpimirovu obalu prijeti drugim brodicama. Tko je odgovoran?
Zadar
Pregovori
Još se radi na uspostavi stomatološke ambulante za osobe s teškoćama
Scena
Ljetno izdanje