
Foto: Mate Komina
Mi vrlo nesvjesno svakodnevno upijamo poruke koje odašilju različite države s ciljem da ojačaju svoj položaj na međunarodnom, političkom i gospodarskom tržištu te naravno da zarade na tome, a istodobno povećaju svoj međunarodni utjecaj, kazao je u Zadru dr. sc. Božo Skoko, jedan od od vodećih hrvatskih komunikacijskih stručnjaka i redoviti profesor Fakulteta političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, koji je u Svečanoj dvorani Sveučilišta održao predavanje pod nazivom »Strateško komuniciranje država«.
Svrha predavanja bila je ukazati na važnost imidža država u suvremenim međunarodnim odnosima te kako države komuniciraju na međunarodnoj pozornici.
– Ovo je interdisciplinarna tema koja povezuje odnose s javnošću, komuniciranje općenito, s turizmom, diplomacijom i politologijom. Govorimo o prilično novoj disciplini koja je postala aktualna u posljednjih desetak godina. Države trenutačno ulažu milijune u vlastito komuniciranje, dakle postaju komunikatori. One komuniciraju svakodnevno, a toga često nismo svjesni. Države nam svakodnevno odašilju poruke, prodaju priče kroz gastronomiju, kroz svoje proizvode, kroz kulturu, televizijske sapunice i filmove. Svakodnevno slušamo nečiju glazbu, divimo se nečijem načinu života. Ništa od toga se ne događa slučajno, iza svega stoji upravo strategija, rekao je Skoko.
Nadodao je i kako danas mnogi iz Hrvatske rade za strane korporacije te je u samo nekoliko poteza na tastaturi moguće naručiti proizvod iz bilo kojeg dijela svijeta.
– Dakle, postali smo ovisni jedni o drugima više no ikad. Uprli smo očima jedni u druge, upravo zbog toga moramo postati komunikacijski subjekti, a ne objekti, istaknuo je ovaj komunikacijski stručnjak dodajući kako se nalazimo u svojevrsnom informacijskom kaosu.
– Jeftinije no ikada možemo međunarodno komunicirati, ali je konkurencija također veća no ikada. Kad govorimo o izvozu roba i usluga, mi smo postali globalno međuovisni. Samim time, da bismo ojačali svoje proizvode i izvoznike, moramo promicati imidž zemlje. Kada ljudi ne mogu procijeniti kvalitetu proizvoda, vode se upravo imidžem zemlje iz koje proizvod dolazi, zaključio je prof. Skoko.
najnovije
najčitanije
Zadar
dani sveučilišta 2023.
Ministar Fuchs: Zadarsko Sveučilište najveće je hrvatsko integrirano sveučilište
Nogomet
Englesko nogometno prvenstvo
Antoniju Conteu su odbrojani dani, Luis Enrique i Oliver Glasner glavni kandidati za klupu Tottenhama
Zadar
„Mjesec Frankofonije“
U Kino Zoni pogledajte izuzetnu napetu sudsku dramu „Saint Omer”
Hrvatska
morh
Upućen poziv muškarcima koji navršavaju 18 godina da se upišu u vojnu evidenciju
Zadar
briga za prirodu
Učenici OŠ Šime Budinića sudjelovali su u akciji Dani zajedničke sadnje
Zadar
skupovi protiv covid mjera
Komora Damiru Biloglavu želi na tri mjeseca oduzeti licencu
Zadar
Nakon višedesetljetne nebrige
Ruši se Kerumova zgrada pored crkve na Puntamici, gradi se pet stambenih zgrada
Hrvatska
VREMENSKA PROGNOZA
Danas ćemo nositi kratke rukave, ali zima će ubrzo pokazati da još nije gotova
KK Zadar
utakmica sa splitom
Karlo Žganec: Smatram se najvećim krivcem za poraz
Hrvatska
IZVRSNI SPORTAŠ