Srijeda, 17. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

ŽUPANIJSKA KOMORA

Etičkom kodeksu pristupilo samo 20 zadarskih tvrtki

Autor: Marina Vlakić

19.12.2022. 16:15
Etičkom kodeksu pristupilo samo 20 zadarskih tvrtki

Foto: Arhiva Zadarski List



Vladina inicijativa Etički kodeks za uvođenje eura u Zadarskoj županiji dala je, nažalost, loše rezultate – registru je pristupilo samo 20 tvrtki i obrta. Naime, od 16. kolovoza svi poslovni subjekti u nefinancijskom i financijskom sektoru u Hrvatskoj koji posluju u izravnom odnosu s potrošačima mogli su pristupiti Etičkom kodeksu te su i županijske gospodarske komore računale na dobar odaziv tvrtki s obzirom na to da su prijave na dobrovoljnoj bazi i besplatne.


U Zadarskoj županiji u četiri mjeseca odazvale su se samo ove tvrtke i ustanove: Zračna luka Zadar, Start, Idassa, Čačić, Konak, Zadar Dienst, Safe spot, Camping Odmoree, Marikomerc, Jxd tony, Siltex, Termo flame Novi, Antenna, Nautika Azimut i Di Maris. Od 20 navedenih tvrtki i obrta, šest ih je u članstvu Obrtničke komore Zadar, a sve ostake članice su Županijske komore Zadar.


Na pitanje kako komentira ovako loš odaziv, direktor Županijske komore u Zadru, Denis Ikić, kaže kako je brojka nedovoljna te da su očekivali veći broj tvrtki s područja županije koje će imati naljepnicu o transpatrentnom poslovanju.




– Broj tvrtki koje su se odazvale Vladinoj akciji je nedovoljan, stoga treba cijeniti ove koje su pristupile Etičkom kodeksu te se na ovaj način obvezale na etično javno poslovanje, poručujući kako neće zloupotrebljavati uvođenje eura, već će štititi svoje potrošače, kaže Ikić.


Prijave do kraja godine


Naime, prijave traju do kraja godine, što znači da se sve zainteresirane tvrtke još uvijek imaju vremena obvezati na korektan način poslovanja sa svojim potrošačima. No, ako to nisu učinile od ljeta otkako je Kodeks uveden, teško da će i sada potpisati ova pravila. U Komori ističu kako su u Etički kodeks pozvani svi poslovni subjekti koji izravno posluju s građanima jer time svojim potrošačima jamče da neće neopravdano povećavati maloprodajne cijene i da će korektno preračunavati i iskazivati cijene i druge novčane iskaze vrijednosti.


– Od ključne je važnosti da svaki poslovni subjekt koji mu pristupi zaista posluje u duhu Etičkog kodeksa te na taj način kontinuirano doprinosi transparentnosti i zaštiti potrošača u procesu uvođenja eura. Nositelj Etičkog kodeksa je Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja. Poslovni subjekt pristupanjem stječe pravo na postavljanje vizualne identifikacijske oznake Etičkog kodeksa na svoja prodajna mjesta i mjesta pružanja usluga.


To uključuje i postavljanje oznake pri provođenju promotivnih i marketinških aktivnosti kao što su tiskanje letaka i kataloga, objave na internetskim stranicama i društvenim mrežama, mobilnim aplikacijama te u drugim medijima. Poslovni će subjekti dobiti potreban broj vizualnih identifikacijskih oznaka za sve svoje poslovnice, a podjela istih obavljat će se putem Hrvatske obrtničke komore, Hrvatske gospodarske komore te njihovih županijskih i područnih komora, kaže Marko Jović, viši stručni suradnik u Županijskoj komori Zadar.


Povjerenje potrošača


Naime, inicijativa Etički kodeks provodi se pod sloganom »Svaki cent se broji, svaka kuna se računa« i cilj joj je osigurati poslovanje kojim će svaki potrošač svaki svoj cent dobiti natrag te da se tvrtkama i obrtima može vjerovati i u procesu prelaska na euro.


U Komori još ističu kako s danom pristupanja Etičkom kodeksu poslovni subjekt stječe pravo na postavljanje vizualne identifikacijske oznake, čime ujedno jamči provedbu svih načela Etičkog kodeksa. A kao prvo i najvažnije načelo navodi se ono kojim se postupak uvođenja eura neće zloupotrijebiti za neopravdano povećanje cijena roba i usluga te da će preračunavanje cijena i drugih novčanih iskaza vrijednosti, kao i njihovo zaokruživanje, obavljati isključivo po fiksnom tečaju konverzije u njegovom punom brojčanom iznosu te u skladu s matematičkim pravilima zaokruživanja.