Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

20 C°

Završna konferencija

Traži se način uvođenja lokalnih poljoprivrednih proizvoda u vrtiće

Autor: Marija Orešković

19.01.2023. 13:37
Traži se način uvođenja lokalnih poljoprivrednih proizvoda u vrtiće

Foto: LAG Laura



Jučer je u Poslovnoj zoni Grabi-Poličnik održana završna konferencija projekta »Domaće u vrtiće«. Projekt »Domaće u vrtiće« odvija se u suradnji LAG-a »Laura«, LAG-a »Bura,« LAG-a »More249« i LAG-a »Krka«. Na radionici se mogla pogledati edukacija o zdravstvenoj ispravnosti i certifikaciji proizvoda te radionica za OPG-ove na temu osnove računovodstva, nabava i e-račun za poslovanje s javnim naručiteljima. Vrtićima s područja LAG-a »Bura« i predstavnicima OPG-ova bili su podijeljeni promotivni materijali i zdrave kuharice koje su napravljene kroz projekt.


– Kroz završnu konferenciju prisutni su bili upoznati s promotivnim videima, aktivnostima projekta te studijom o mogućnostima povećanja potrošnje te uvođenju novih namirnica i proizvoda lokalnih poljoprivrednih proizvođača u predškolske odgojno–obrazovne ustanove. Ovim projektom želimo stvoriti preduvjete za uvođenje novih namirnica i povećanje potrošnje proizvoda lokalnih poljoprivrednih proizvođača u dječjim vrtićima na području partnerskih LAG-ova, kazala je Ana Mamić, voditeljica LAG-a Bura.





Rezultati spomenutoga projekta su izrađena studija o mogućnostima povećanja potrošnje te uvođenju novih namirnica i proizvoda lokalnih poljoprivrednih proizvođača u dječje vrtiće na području djelovanja četiri partnerska LAG-a. Educirano je također 37 djelatnika dječjih vrtića s područja partnerskih LAG-ova (kuharsko osoblje i zdravstveni voditelji/ce). Osim toga, izrađena je dječja kuharica koja ima cilj povećati važnost zdrave prehrane od najranije dobi te potaknuti osviještenost uključivanja sezonskih i lokalnih namirnica u programe prehrane u dječjim vrtićima kroz promociju lokalnih poljoprivrednih proizvoda i prerađevina (voće i povrće), kao i edukativni animirani video za djecu. Izrađena su videa namijenjena promociji lokalnih poljoprivrednih proizvoda, a održana su i događanja informiranja i povezivanja OPG-ova, a u izradi je i vodič za OPG-ove.


Anketirani proizvođači većinu svojih proizvoda uspijevaju plasirati na lokalnim tržnicama, dok pojedini veći proizvođači svoje proizvode plasiraju isključivo na inozemna tržišta radi postizanja veće prodajne cijene koju nije moguće postići na domaćem tržištu. Problemi koji se nameću kod anketiranih proizvođača su nedovoljna suradnja i udruživanje samih poljoprivrednih proizvođača te nemogućnost skladištenja proizvoda, što dovodi do nemogućnosti isporuke svježih namirnica tijekom cijele godine.