Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Radionica »Otperjat ću«

Učenici Klasične gimnazije raspravljali o smijehu

Autor: Đurđa Baljak

24.03.2023. 19:20
Učenici Klasične gimnazije raspravljali o smijehu

Foto: Đurđa Baljak



Što je smijeh, zašto se od pamtivijeka traži recept kako ga izazvati i kako se sve može koristi? Pitanja su koja su se postavljala jučer u knjižnici Arheološkog muzeja Zadar povodom manifestacije »Zadar čita« u okviru čega je održana radionica »Otperjat ću«. U programu su sudjelovali učenici trećih i četvrtih razreda Klasične gimnazije Ivana Pavla II., a radionicu je vodila profesorica Ana Fundak, dok su koordinatorice programa bile Marina Maruna, knjižničarska savjetnica, te Katarina Vukić, stručna suradnica knjižničarka.


– Sudjelujemo u manifestaciji Zadar čita po jedanaesti put. Tradicionalno surađujemo s Klasičnom gimnazijom Ivana Pavla II., a ove godine smo uključili i Centar za poduke. Priredili smo radionicu pod naslovom »Otperjat ću« čija je voditeljica bila profesorica klasične filologije Ana Fundak, rekla je Marina Maruna te nadodala kako je ovo izvrsna prilika da svi posjetitelji upoznaju njihovu knjižnicu s obzirom na to da su prethodne radionice bile održavane u prostoru Arheološkog muzeja. Pored toga, za svoje posjetitelje su iz Knjižnice izdvojili nekoliko primjeraka koji sadržajno odgovaraju temi humora, a riječ je o djelima klasične književnosti s naglaskom na Aristofanovu komediju »Ptice«.


Voditeljica radionice, Ana Fundak, polaznike je vodila kroz pitanja što je to smijeh i kako se stvara, pa do konkretnih primjera iz antičke književnosti.




– Aristofan uzima motiv ptica kako bi svoje sugrađane prozvao, upozorio, senzibilizirao i potaknuo na proaktivnost, odnosno da sami donose svoje odluke te da aktivno sudjeluju u svom životu i da nisu samo pasivni promatrači, dok netko drugi vuče konce, primjerice bogovi ili neke druge sile. Dakle, poticao ih je da na sebe preuzmu odgovornost za svoje odluke, bez obzira na okolnosti, rekla je profesorica Fundak te nastavila kako je Aristofan to činio upravo humorom ili ironijom. Na primjer vođa zbora ptica hvali se korisnošću proricanja, odnosno kako se ljudi uvijek prije donošenja nekakve odluke savjetuju s pticama čitajući predznak. Međutim, Aristofan ironično objašnjava kako u tom kontekstu predznak označava širok pojam uslijed čega ljudi svemu, po slobodnoj procjeni, mogu pridati određeni predznak. Dakle, kroz svoje komedije je nastojao potaknuti ljude na propitivanje i tako poboljšati svijet.