Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

11 C°

(NE)ČISTI ZADARSKI KANAL

Bilaver: Poticat ćemo ugradnju efikasnih sustava zaštite mora

Autor: Marina Vlakić

24.12.2022. 09:41
Bilaver: Poticat ćemo ugradnju efikasnih sustava zaštite mora

Foto: Arhiva ZL



Na sjednici Gradskog vijeća predsjednik Gradskog vijeća, Daniel Radeta, od gradonačelnika je tražio odgovor o problemu otpadnih voda zbog kojih Zadarski kanal »postaje kaljuža«. Upozorio je na fekalne izljeve s brodova koji prijete zagađenjem.


Radeta je zbog ove situacije prozvao i državnog tajnika u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, Josipa Bilavera, ističući da »u njega nema povjerenje jer mu je, po nekim njegovim izjavama, izgleda bliskije Ministarstvo poljoprivrede«.


Prihvatna stanica za fekalne vode


– Kakve su nam Jazine, takav će biti i zadarski kanal. Nijedna pumpa za nautičare u Zadru nema tankove za fekalne vode, što ste poduzeli u tom pogledu? Na rivi radimo novo pristanište, koliko se ljudi, s trajekata, kruzera, brodova tu godišnje nađe, a nigdje nema spremnika za fekalne vode.




Nemojmo dozvoliti da se more pretvori u kaljužu kakve su sada Jazine. Takve su pumpne stanice nužnost, a nikad ispred broda ili trajekta Jadrolinije nisam vidio cisternu Odvodnje, kazao je Radeta, upozoravajući kako ogromna količina crnih voda odlazi u zadarski kanal.


Gradu je stroga poručio kako bi na području Zadra što prije trebalo napravi prihvatnu stanicu za fekalne vode s brodova kako bi se zadarski kanal zaštitio i od balastnih i kaljužnih voda.


Državnog tajnika, Josipa Bilavera, stoga smo pitali za komentar Radetine izjave, no on kaže kako su ovo paušalne ocjene nekoga tko uopće ne razumije o čemu govori.


Ulaganja u Zadar


– Teško je komentirati izjavu nekoga tko uopće ne razumije tematiku, ali ću je ipak pojasniti zbog čitatelja. Naime, luka Jazine nije luka nautičkog turizma, nego komunalna luka s kojom upravlja Županijska lučka uprava te u Jazinama nisu predviđeni vezovi za lučke uprave. Inače, Ministarstvo čiji sam ja državni tajnik jasno je pravilnikom propisalo obaveze tko, kada i gdje mora imati spremnike za prihvat otpadnih voda.


Također, kroz projekte koji će se financirati iz novog operativnog fonda konkurentnost i kohezija luke nautičkog turizma poticat će se na ugradnju efikasnih sustava s ciljem zaštite mora. Ulaganja koje Vlada RH provodi teško je i nabrojiti, ali evo samo nekoliko onih koji su u tijeku na našem području, a tiču se Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Tu možemo izdvojiti Rivu, Fošu, Sukošan, Pakoštane, Sveti Filip i Jakov, Bibinje, Rtinu, Preko, Pašman, Jasenice, Privlaku, Novigrad i ostale, kaže Bilaver.


I gradonačelnik Branko Dukić na sjednici je vijećnicima pojasnio da je državni tajnik Josip Bilaver zaslužan za brojna ulaganja u morsku infrastrukturu i objekte na području grada, poput obnove rive, od mosta do Foše, vrijedne čak 70 milijuna kuna.


– Ne razumijem se u tankove i brodove te rješavanje otpadnih voda, ali vjerujem da svi koji to moraju raditi, rade u skladu sa zakonskim normama, a zadarska riva nije mjesto za takve tankove, odgovorio je Dukić SDP-ovu vijećniku.