Foto: Marina Vlakić
Ni novčane kazne dijelu zadarskih tvrtki nisu prepreka u počinjenju prekršaja dostavnim vozilima na Poluotok. Iako postoji strogo propisano vrijeme za dopremu robe u trgovine i ugostiteljske objekte, dio firmi na ove se propise oglušuje te u staru gradsku jezgru ulaze izvan dozvoljenog vremena.
Naime, donošenjem nove odluke o dostavi Grad se znatnim dijelom uspio riješiti dostavnih vozila u popodnevnim satima u pješačkoj zoni s obzirom da im je cilj bio regulirati dostavu u jutarnjim satima, od 8 do 9, kada pojačana frekvencija motornih vozila pješačkom zonom stvara sve veću ugrozu pješacima.
Kako kaže Robertino Dujela, pročelnik Upravnog odjela za komunalnu djelatnost i zaštitu okoliša, u nadležnom Odjelu sada rade na pilot projektu postavljanja mobilnih prepreka koje bi u početku bile uvedene na dva mjesta.
Vozači i dalje krše propise
– Uoči covid pandemije naš je Odjel ishodio sve potrebne suglasnosti za postavljanje fizičkih prepreka. Dozvola konzervatora dobivena je 4. ožujka 2020., dok je suglasnost policije na stolu bila već 20. veljače iste godine. I Inovativni Zadar je pripremio konkretnu dokumentaciju sustava kontrole ulaska u staru gradsku jezgru. Nažalost, zbog svima poznatih razloga sve je to stavljeno na čekanje. Sva potrebna dokumentacija i suglasnost za pilot lokaciju novih mobilnih prepreka, koje bi za početak bile kod crkve Gospe od Zdravlja i kod mosta, spremno čekaju realizaciju.
Za ostale ulaze u grad ključne će biti konzultacije s policijom zbog sigurnosti, protočnosti i pristupačnosti za vozila hitnih službi, uz napomenu da će Inovativni Zadar ponoviti izračun procjene vrijednosti tih radova kako bi se putem kapitalne pomoći osigurala sredstva za ugradnju sustava, kompatibilnog s već postavljenim videonadzorom na ulazima u pješačku zonu, pojašnjava Dujela, dodajući kako i dalje imaju problema s vozačima koji krše propise u centru grada.
– Iako smo već 2018. godine utvrdili zabranu kretanja dostavnih vozila u vremenu od 7.30 do 8.00 sati zbog sigurnosti prvenstveno djece, odnosno đaka u pješačkoj zoni na putu do škole, svjedoci smo da se ona svakodnevno krši. Problem je što prometni redari, po zakonu, imaju dosta ograničene ovlasti. Sankcionirati možemo isključivo nedozvoljeno zaustavljena vozila, dok ona u kretanju ne smijemo zaustavljati niti kažnjavati. Ipak, to ćemo riješiti upravo izmjenom odluke u smjeru daljnjeg ograničenja kretanja teretnih dostavnih vozila s ciljem njihovog trajnog isključenja iz pješačke zone, kaže Dujela.
Prioritet sigurnost pješaka
– Naglašavamo da će kao i uvijek prioritet i fokus biti prvenstveno na sigurnosti kretanja pješaka, ali i zaštiti kulturne baštine te u konačnici i zaštiti interesa stanovnika Poluotoka s jedne strane i potrebe za dostavom ugostitelja, obrtnika, trgovaca i ostalih, s druge strane. Svjesni smo činjenice da će biti neophodno osigurati dodatna pretovarna mjesta s kojih bi se dostava obavljala eklektičnim ili sličnim prilagođenim dostavnim vozilima, ističe Dujela, napominjući kako je postupak utvrđivanja dodatnih lokacija pretovarnih mjesta završen te da im je dostavljen i nacrt elaborata.
– Vjerujem da prepreka za realizaciju tog dijela već do kraja godine neće biti. Sa svim smo već upoznali javnost putem medija i ukoliko bude potrebno ići ćemo i korak dalje organizirajući dostavu na Poluotok električnim dostavnim vozilom gradske tvrtke. Paralelno s tom odlukom, definirat ćemo i veće kazne prekršiteljima te nastojati preuzeti veće ovlasti nadzora, najavljuje Dujela.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
tiktok
Bidenova kampanja i dalje koristi TikTok iako mu vlada istovremeno prijeti zabranom
Hrvatska
PREGOVORI
HDZ-ov Marko Milić demantira: “Nije se raspravljalo o ministrima i sastavu Vlade sa DP-om”
Rukomet
Priznanje Zadru 2013
Marko Sudinja i Vice Lušić u reprezentaciji mlađih kadeta
Županija
DARIVANJE KRVI
Čak 60 uspješno odrađenih darivanja krvi i 1.800 eura donacije za obrovačku obitelj Marinković
Nogomet
BIVŠI NAPADAČ
Mijatović: Real treba produžiti ugovor Modriću na godinu dana
Zadar
ryanair
NOVA AKCIJA Iz Zadra letite u više od 30 europskih destinacija za 13 eura!
Nogomet
TRENER MLAĐIH KATEGORIJA
Zadarski trener Patrik Puljić o borbi s bolešću: ‘Najteža faza bila je suočavanje s dijagnozom…’
Zadar
velika promjena
NOVI KONCEPT Od sljedeće godine uvodi se devetogodišnje obrazovanje. Evo kako će funkcionirati
Rukomet
bliži se kraj sezone
Dvije generacije Zadrana potvrdile titulu prvaka Dalmacije
Hrvatska
TEŠKA NESREĆA