Sukladno planu rada Povjerenstva za zaštitu i promicanje prava pacijenata Zadarske županije, održani su sastanci članova Povjerenstva s ravnateljstvima Opće bolnice Zadar i Specijalne bolnice za ortopediju Biograd na Moru. Cilj sastanaka je unaprjeđenje partnerskog odnosa sa zdravstvenim ustanovama Zadarske županije u svrhu bolje zaštite prava pacijenata.
Unatoč vrlo dobroj i učinkovitoj suradnji Povjerenstva i ravnateljstava zdravstvenih ustanova, zaključeno je da postoje i izazovi koje treba kontinuirano rješavati. Posebno sada u razdoblju iza pandemije koronavirusne bolesti, jer je tadašnje zatvaranje dovelo do otežanog pristupa zdravstvenoj zaštiti, a samim time i do smanjenja prava pacijenata. Sve je to dovelo do porasta nepovjerenja pacijenata u zdravstveni sustav.
Odjel za kvalitetu
Razgovorima na temu zaštite prava pacijenata članovi Povjerenstva upoznati su s radom odjela za kvalitetu kojima je primarna zadaća zaštita i sigurnost pacijenata prilikom ostvarivanja prava na zdravstvenu zaštitu. U odnosu na broj od približno 400 tisuća pruženih zdravstvenih usluga u OB Zadar, broj od 70-ak zaprimljenih pritužbi je gotovo zanemariv. Sve su pritužbe provjerene, zatražena su očitovanja zdravstvenih djelatnika na koje su se pritužbe odnosile te su iste žurno rješavane.
Slično je i u Specijalnoj bolnici za ortopediju u Biogradu, gdje se prosječno zaprima jedna do dvije pritužbe mjesečno. Većina ih se odnosi na lošu komunikaciju ili nedostatak kvalitetnih informacija na osnovu kojih bi pacijent mogao donositi odluke koje se tiču njegovog liječenja. Vrlo česte su i pritužbe koje se odnose na dugačke liste čekanja, koje su se zbog pandemije koronavirusa dodatno produžile.
Zajednički planovi i projekti
U svrhu bolje komunikacije, koja je najčešći uzrok pritužbi, u obje županijske bolnice su tiskani plakati, brošure i ankete, ali je zaključeno da sve to nije dovoljno promovirano u široj javnost i medijima. Rezultat radnog sastanka su, između ostalog, zajednički planovi i projekti u slijedećem razdoblju o kojima će javnost biti obaviještena, a sve u svrhu uspostave povjerenja u zdravstveni sustav te stavljanje pacijenta i njegove sigurnosti u središte zdravstvenog sustava.
Ujedno se iskristalizirala i činjenica da pacijenti nedovoljno poznaju svoja prava, da ih brkaju s pravima iz zdravstvenog osiguranja, a ponekad i sa svojim željama. Stoga će promocija prava pacijenata i načini njihove zaštite biti jedan od naših ključnih zadataka, poručila je predsjednica Povjerenstva za zaštitu prava pacijenata Dubravka Finka.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Bundesliga
VIDEO Kramarić briljirao! Bivši igrač Rijeke hat-trickom i asistencijom potopio veliki Bayern!
Zadar
PROZIVKE ZA PRORAČUN
Oporba: Dukić koristi djecu, ali i mrtve, kao kampanju za lokalne izbore
Ostali sportovi
Tenis
Pavić u finalu parova u Rimu, Hrvat i Salvadorac porazili domaći par
Hrvatska
PREDSJEDNIK SNV-A
Pupovac: “10. travnja ’41. najveća izdaja u povijesti hrvatskog naroda”
Zadar
OBJAVA AZILA
Mačići besramno ostavljeni u kartonskoj kutiji kod Donata
Ostali sportovi
Josip Perinić
Malonogometni dragulj iz Vrsi: ‘Vrški dres je najteži, ali je i najposebniji’
Županija
NEUSPJEŠNI PREGOVORI
Knez: Je li normalno da djelatnica dječjeg vrtića ima veću plaću od gradonačelnika?
Županija
INCIDENT U KALIMA
Dok Darija hvale kao humanitarca, načelnik tvrdi da je samo on žrtva
Zadar
ODLUKA HRVATSKIH CESTA
PRIHVAĆEN PRIJEDLOG DUKIĆA Žmirići otvoreni za sav promet!
Zadar
ĐIR PO GRADU