Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

Predstavljeni rezultati projekta

Sve veća potražnja za pomoćnicima u nastavi

Autor: Matea Raguž

25.11.2022. 19:20
Sve veća potražnja za pomoćnicima u nastavi

Foto: Filip Gotovina



Kao pomoćnica u nastavi radim još od 2014. godine, a taj posao zaista ispunjava čovjeka. Napredak u razvoju učenika koji imaju posebne odgojno-obrazovne potrebe velikim su dijelom rezultat podrške pomoćnika u nastavi. On je tu da pomiče barijere s kojima se učenici susreću, kaže pomoćnica u nastavi Lidija Tabori Paleka koja je jučer sudjelovala na početnoj konferenciji projekta Inkluzija korak bliže društvu bez prepreka faza III


Riječ je o projektu koji se provodi od 2014. godine, a koji ima za cilj osigurati djeci s poteškoćama što kvalitetniju socijalnu uključenost u obrazovni sustav.


Tabori Paleka ističe kako iz godine u godinu primjećuje napredak u projektu, no da mjesta za napredak ima. Neriješenost radnog statusa preko ljetnih mjeseci, nesigurnost za svoje radno mjesto svake godine i pitanje hoće li uopće biti primljeni, samo su neka od briga s kojima se suočavaju pomoćnici u nastavi.


Poticanje učenika na samostalnost




– Tu je i različit broj sati koji ovisi o škole do škole. On značajno utječe na iznos plaće, pa su samim time i razlike u plaći pomoćnika velike. Trenutačno je nemoguće predvidjeti hoćemo li i kada dobiti ugovor na neodređeno vrijeme, a to uvelike utječe na kvalitetu života pojedinca, govori ova pomoćnica u nastavi.


Osim toga, posao je to koji iziskuje ljubav prema onome što radiš, ali i mnogo truda.


– S učenikom sam na svim satovima redovne nastave, kao i na izvannastavnim aktivnostima. Potičem ga na pravilno ponašanje u zaštiti zdravlja, jasno izražavanje misli i osjećaja. Također ga upozoravam na poželjne i nepoželjne oblike ponašanja, priča Tabori Paleka.


Pritom, dodaje, uvijek je važno poticati učenika na samostalnost. Ovom je prilikom naglasila je kako tijekom svojeg radnog iskustva kao pomoćnik u nastavi nikada nije primijetila da su djeca s poteškoćama bila izložena diskriminaciji svojih vršnjaka.


Ipak, unatoč preprekama u radu, uvijek rado preporuči ovaj posao drugima. Zanimanje je to koje, kako kaže, zahtijeva želju za pomaganjem i osjetljivost za neravnopravnost.


– Onome tko ima te osobine mogu reći da je u ovome poslu najveća nagrada i zadovoljstvo napredak učenika kojemu pomažete, zaključuje Tabori Paleka.


Nositelj ovog projekta je Zadarska županija, dok su partneri na projektu 20 osnovnih i šest srednjih škola u županiji. Od kolikoga je značaja sam projekt potvrdio je i pročelnik županijskog Odjela za kulturu, obrazovanje i šport Ivan Šimunić.


Više novca za pomoćnike u nastavi


– Usporedimo li stare i nove brojke kada je bilo svega 16 pomoćnika i 17 učenika, svima je jasno da je riječ o jednom izuzetnom i uspješnom projektu. Od početka samog projekta za rad pomoćnika osigurali smo preko 35 milijuna kuna iz različitih izvora financiranja. Osim toga, od sljedeće su godine pribavljena sredstva za povećanje plaća pomoćnika u nastavi. Time želimo pokazati da cijenimo njihov trud, kazao je Šimunić koji se osvrnuo i na značaj projekta za same učenike.


– Upravo je pomoć u stjecanju novih znanja i vještina djeci s poteškoćama najvrjednije što im mi kao društvo možemo pružiti. Ne samo da će moći ostvariti svoj maksimum, već će im integracija u društvu doprinijeti izgradnji samopouzdanja. Na taj im način želimo omogućiti da budu aktivni članovi društva.


Šimunić je također naglasio i utjecaj koji integracija ima za djecu bez poteškoća.


– Imati u razredu nekoga tko je drugačiji uči ih empatiji i prihvaćanju različitih kao jednako vrijednih. Upravo je to ono što nam u ovom okrutnom i surovom svijetu treba, poručio je županijski pročelnik govoreći o projektu u kojem važnu ulogu ima Agencija za razvoj Zadarske županije Zadra Nova koja pruža tehničku pomoć u pripremi i provedbi samoga projekta.


– Svjesni smo izazova s kojima se suočavaju pomoćnici u svom radu. Unatoč tome, vjerujemo kako svi zajedno možemo dati svoj doprinos za prepoznavanje značaja i uloge pomoćnika u nastavi za cijelu zajednicu, govori Jadranka Petek, zamjenica ravnateljice Zadre Nove, dok je voditeljica projekta Marijana Vladović, koja ga vodi već dvije godine, kazala im je kako je svake godine sve veća potražnja za pomoćnicima u nastavi jer broj djece s poteškoćama u razvoju raste.


Ukupna je vrijednost projekta 4.394.274,60 kuna, od čega bespovratna sredstva iz Europskog socijalnog fonda iznose 3.954.847,14 kuna. Preostali iznos od 10 posto sufinancira Zadarska županija.