Utorak, 16. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

PLAN ZA 2023.

Zračna luka Zadar očekuje 10 posto veći promet

Autor: Marina Vlakić

23.01.2023. 11:36
Zračna luka Zadar očekuje 10 posto veći promet

Foto: Arif Sitnica



Zračna luka Zadar protekle je godine oborila sve rekorde s prometom od preko milijun putnika, no najave za ovu godinu još su optimističnije.


Naime, Zračna luka uskoro kreće u rekonstrukciju zgrade i proširenje terminala kako bi mogli prihvatiti i interkontinentalne zrakoplove. Dio sredstava za ove megainvesticije dobit će se iz europskih fondova, što će uvelike olakšati izgradnju terminala, uzletno-sletne staze i staza za vožnju.


– Ove godine očekujemo između pet i i deset posto veći promet putnika u odnosu na rekordnu 2022. godinu kada smo po prvi put zabilježili milijunski promet. Na kraju godine zaustavili smo se na 1,1 milijun putnika, što je za nas izniman rezultat s obzirom da smo prva hrvatska zračna luka koja je premašila predpandemijski promet.




U zimskom redu letenja trenutačno imamo svakodnevne letove Croatije airlines za Zagreb i Pulu, a u ljetnom redu letenja od 26.ožujka to će se drastično promijeniti. S tim danom ne stupa na snagu samo ljetni red letenja, već i Schengen režim u zračnim lukama u Hrvatskoj, kaže glasnogovornik Zračne luke, Nikola Barać.


Nove linije


Ljetni red letenja započinje krajem ožujka, a ono što treba naglasiti su i nove linije koje će im donijeti još veći broj putnika, a najveći broj linija uvodi njihov glavni poslovni partner, irski Ryanair.


– Već sada možemo potvrditi da će biti i novih linija i novih aviokompanija. Primjerice, ove godine dolazi nam S.A.S. Scandinavian s linijom za Kopenhagen jednom tjedno u srpnju i kolovozu. Što se tiče Ryanaira, do sada su u ponudi tri nove linije talijanski Milano Malpensa, njemački Munster te poljski Rzeszow, najavljuje Barać.


Naime, zbog ulaska Hrvatske u Schengen, Zračna luka Zadar mora prilagoditi svoje prostore novom operativnom sustavu. Ovisno o tome iz koje zemlje dolaze, u zračnim lukama odsad se razlikuju šengenski i nešengenski putnici, zbog čega i Luka Zadar svoje kapacitete prilagođava novom operativnom sustavu.


Iako je Hrvatska u šengeski prostor ušla 1. siječnja dokad su za novi sustav rada pripremljeni svi kopneni prijelazi, zračni prijelazi imaju rok do 26. ožujka. Dotad će i zadarska Zračna luka dovršiti radove na svojoj infrastrukturi. Paralelno s njima, Luka se priprema i za projekt širenja infrastrukture za koji su na području ekologizacije i elektrifikacije već objavljeni natječaji.


Širenje terminala


U Luci ističu i kako je projekt proširenja zgrade terminala sveobuhvatan kapitalni projekt koji će, s obzirom na mogućnost fazne izgradnje, trajati jedno dulje vrijeme. Zasad su posvećeni prvoj fazi koja počinje nakon sezone 2023. godine, s obzirom da za prekooceanske letove trebaju odgovarajuću uzletno-sletnu stazu.


Za taj je projekt predana prijavnica na Poziv na podnošenje prijedloga CEF-a za vojnu mobilnost u okviru Instrumenta za povezivanje Europe za 2022. godinu, a riječ je o omotnici za vojnu mobilnost.


– Produljenje uzletno-sletne staze s 2.500 na 3.200 metara i povećanje nosivosti omogućava slijetanje i uzlijetanje širokotrupnih zrakoplova kodnog slova E s implementacijom svjetala središnjice u punoj duljini, čime je omogućena visoka razina sigurnosti prilikom operacija slijetanja i uzlijetanja. Riječ je o iznimno važnom projektu kojim bi se osiguralo sigurno slijetanje i najvećim zrakoplovima.


Ukoliko realiziramo sve ove projekte, imat ćemo moderniju, ekološki prihvatljiviju i čišću, energetski neovisnu zračnu luku koja će na visokoj razini moći prihvatiti i otpremiti sve goste i putnike koji posjećuju Zadar, Zadarsku županiju i širu okolicu, ističu u Zračnoj luci.