
Foto: Arif Sitnica
Zračna luka Zadar protekle je godine oborila sve rekorde s prometom od preko milijun putnika, no najave za ovu godinu još su optimističnije.
Naime, Zračna luka uskoro kreće u rekonstrukciju zgrade i proširenje terminala kako bi mogli prihvatiti i interkontinentalne zrakoplove. Dio sredstava za ove megainvesticije dobit će se iz europskih fondova, što će uvelike olakšati izgradnju terminala, uzletno-sletne staze i staza za vožnju.
– Ove godine očekujemo između pet i i deset posto veći promet putnika u odnosu na rekordnu 2022. godinu kada smo po prvi put zabilježili milijunski promet. Na kraju godine zaustavili smo se na 1,1 milijun putnika, što je za nas izniman rezultat s obzirom da smo prva hrvatska zračna luka koja je premašila predpandemijski promet.
U zimskom redu letenja trenutačno imamo svakodnevne letove Croatije airlines za Zagreb i Pulu, a u ljetnom redu letenja od 26.ožujka to će se drastično promijeniti. S tim danom ne stupa na snagu samo ljetni red letenja, već i Schengen režim u zračnim lukama u Hrvatskoj, kaže glasnogovornik Zračne luke, Nikola Barać.
Nove linije
Ljetni red letenja započinje krajem ožujka, a ono što treba naglasiti su i nove linije koje će im donijeti još veći broj putnika, a najveći broj linija uvodi njihov glavni poslovni partner, irski Ryanair.
– Već sada možemo potvrditi da će biti i novih linija i novih aviokompanija. Primjerice, ove godine dolazi nam S.A.S. Scandinavian s linijom za Kopenhagen jednom tjedno u srpnju i kolovozu. Što se tiče Ryanaira, do sada su u ponudi tri nove linije talijanski Milano Malpensa, njemački Munster te poljski Rzeszow, najavljuje Barać.
Naime, zbog ulaska Hrvatske u Schengen, Zračna luka Zadar mora prilagoditi svoje prostore novom operativnom sustavu. Ovisno o tome iz koje zemlje dolaze, u zračnim lukama odsad se razlikuju šengenski i nešengenski putnici, zbog čega i Luka Zadar svoje kapacitete prilagođava novom operativnom sustavu.
Iako je Hrvatska u šengeski prostor ušla 1. siječnja dokad su za novi sustav rada pripremljeni svi kopneni prijelazi, zračni prijelazi imaju rok do 26. ožujka. Dotad će i zadarska Zračna luka dovršiti radove na svojoj infrastrukturi. Paralelno s njima, Luka se priprema i za projekt širenja infrastrukture za koji su na području ekologizacije i elektrifikacije već objavljeni natječaji.
Širenje terminala
U Luci ističu i kako je projekt proširenja zgrade terminala sveobuhvatan kapitalni projekt koji će, s obzirom na mogućnost fazne izgradnje, trajati jedno dulje vrijeme. Zasad su posvećeni prvoj fazi koja počinje nakon sezone 2023. godine, s obzirom da za prekooceanske letove trebaju odgovarajuću uzletno-sletnu stazu.
Za taj je projekt predana prijavnica na Poziv na podnošenje prijedloga CEF-a za vojnu mobilnost u okviru Instrumenta za povezivanje Europe za 2022. godinu, a riječ je o omotnici za vojnu mobilnost.
– Produljenje uzletno-sletne staze s 2.500 na 3.200 metara i povećanje nosivosti omogućava slijetanje i uzlijetanje širokotrupnih zrakoplova kodnog slova E s implementacijom svjetala središnjice u punoj duljini, čime je omogućena visoka razina sigurnosti prilikom operacija slijetanja i uzlijetanja. Riječ je o iznimno važnom projektu kojim bi se osiguralo sigurno slijetanje i najvećim zrakoplovima.
Ukoliko realiziramo sve ove projekte, imat ćemo moderniju, ekološki prihvatljiviju i čišću, energetski neovisnu zračnu luku koja će na visokoj razini moći prihvatiti i otpremiti sve goste i putnike koji posjećuju Zadar, Zadarsku županiju i širu okolicu, ističu u Zračnoj luci.
najnovije
najčitanije
Gastro
Dašak proljeća
Tiramisu od jagoda: neobična varijanta koja će vas oduševiti
Style
Suho ulje
Brzo upijajuće ulje za tijelo s vrijednim vitaminima sve je traženije
Style
Valjana alternativa
Stevija: donosimo sve prednosti ovog prirodnog zaslađivača
Feelgood
My Secret Case
Nesvakidašnja inicijativa: intimnije uskršnje jaje koje sadrži igračke za odrasle
Feelgood
PITANJE ČITATELJA
Orezuje li se magnolija?
Nogomet
Sjajan strijelac velike generacije
Preminuo Mate Šestan, nekadašnji nogometaš Zadra
Zadar
Višesatno čekanje
Naručili pacijente za troje liječnika, u smjeni radio samo jedan i to specijalizant
Zadar
Više od godinu dana
Potopljena brodica uz Trpimirovu obalu prijeti drugim brodicama. Tko je odgovoran?
Zadar
Pregovori
Još se radi na uspostavi stomatološke ambulante za osobe s teškoćama
Scena
Ljetno izdanje