Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

10 C°

Test

Ozbiljan likom, iznimno zabavan djelom. Testirali smo Mercedes EQB 250

Autor: Edi Prodan

11.03.2023. 09:27
Ozbiljan likom, iznimno zabavan djelom. Testirali smo Mercedes EQB 250

I opet se, nakon svega vraćamo na problematične punionice i kapacitete baterije. Kad se to »ignorira«, vožnja s električnom kompaktnim EQB Mercedesom pravo je osvježenje



A onda smo, s obzirom na to da nas je sam električni Mercedes EQB stalno na tako nešto tjerao, odlučili isključivo i samo – uživati u vožnji. Električni automobili, naime, stalno tjeraju na razmišljanje o raspoloživoj energiji u bateriji, o dosegu, o prebiranju pa mislimo gdje na vrijeme možemo »napuniti« svoj električni automobil. Svi ti limitirajući elementi »oduzimaju« pravo na čisto uživanje za što je konkretni, testirani EQB naprosto stvoren. Iako mu težina prelazi 2,1 tonu, snaga od 190 KS je dovoljna da bismo na prometnici dobili jako dobru dinamiku.


Ono što električne automobile izdiže iznad »fosilne« braće je činjenica da im snaga dolazi naglo, da naprosto bez krivulje koja se u prepoznatljivom ritmu diže dolazi do maksimalne snage. Istina, slični su efekti i kod posebno jakih automobila, i kod njih je ubrzanje fantastično. Ali ono što istinski veseli i vožnju EQB-a čini silno zabavnom, pa i uzbudljivom, je činjenica da postavljen na maksimalnu regresiju punjenja, sam koči tako da se čitav proces vožnje, mjenjač je dakako automatski, čini krajnje dinamičnim. Kočiti se klasičnim putem, naime, mora samo u trenutku kad baš morate stati, na semaforu primjerice, dok su u vožnji kočnice nepoznat i nepotreban element.


Krojem, dizajnom EQB je kompaktni SUV koji sa sobom donosi i poslovičnu Mercedesovu ozbiljnost. Niz je detalja koji dinamiziraju dizajn, zanimljiv je i stražnji »svjetlosni potpis«, ali u konačnici ozbiljno i dugovječno privlačno. Unutrašnjost je druga »pjesma«. Automobil zahvaljujući kožnim presvlakama ima vrlo luksuzni efekt, a digitalna tehnologija, osim dakako na svim pozicijama središnje konzole i instrument ploče, donosi i obilje vizualne zabave jer su mogućnosti pozadinskog osvjetljenja koje se manifestira na velikom broju pozicija uistinu mnogobrojne. Funkcionalan, baš onako kako se očekuje od kompaktnih automobila. Mjesta ima dovoljno za četiri osobe, takav je i prtljažnik, tako da ni tu iznenađenja nema.




A sad ono što se kod praktički svih električnih automobila iskazuje kao prava »mora« je doseg. Odgovara li onom što piše na putnom računalu, kako se ponaša zimi, gdje ga puniti,…Da, dio te priče ide i uz EQB, no ono gdje se ovaj automobil ističe njegova je besprijekorna informativnost. Maksimalni doseg s jednim punjenjem je oko 350 kilometara. Zima? Testirali smo ga za najhladnijh dana ove godine, kad je stala veza između sjevera i juga Hrvatske, ali to na kapacitivnost njegove baterije nije ni najmanje utjecalo. Oduševio nas je i na testu od 100 kilometara »otvorene« ceste kad je, opterećen putnicima, prošao s utroškom samo 16,2 kWh! Sjajan podatak, kao i to da se može voziti jako, jako dinamično, a da prosječna potrošnja ne prelazi 25 kWh na stotinu kilometara što je opet dovoljno za 250 do 300 kilometara. U svakom slučaju, po tom parametru, jedan od najboljih električnih automobila koji smo dosad testirali.


Kraj priče, do sada vrlo ugodne, ima u glavnoj ulozi cijenu. Znamo, ni one nisu nešto čime se »električari« ponose, ali moramo priznati da nas je, tim više jer se radi o Mercedesu, čak i taj element ostavio sasvim pribranima. Luksuzno i bogato opremljeni automobil, s apsolutno svim nadgradnjama, pa čak i 20-inčnim kotačima, integralnim pogonom, a cijena ne nadilazi značajno 60 tisuća eura. Da, velika je u svemu prednost što sam Mercedes, odnosno njegov zastupnik, omogućavaju osam tisuća eura popusta bez da čekate »milost« Fonda za energetsku učinkovitost.


Lijepo i zanimljivo, pa i zabavno iskustvo. Kad bi se barem značajnije razvila i ubrzala mreža za punjenje, električni bi automobili snažno probili barijeru sadašnje prihvaćenosti. Kad se to dogodi, Mercedes EQB će sasvim sigurno među njima biti jedan od najprivlačnijih odabira.


Jolliy Autoline Rijeka


S obzirom na još uvijek nedovoljno razvijenu mrežu punjenja, jednu smo »turu« odradili i u Jolly Autolineu Rijeka. Iznimna susretljivost svog osoblja, kao i instalirana snaga punionice i taj dio suživota s električnim automobilima učinili su ugodnim. K tome, riječki je Mercedesov prodajno-servisni salon osposobljen i za održavanje električnih automobila, tako da ni u tome elementu prelaska na »struju« nema zapreka.